Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Höganäs

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Höganäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Höganäs som finns hos arbetsgivaren.

Självständig och driven administratör till Socialförvaltning på 50%

Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Brinner du för människors självständighet och vill vara deras hjälpande hand på resan? Då är det hos oss du ska vara! I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en fra... Visa mer
Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Brinner du för människors självständighet och vill vara deras hjälpande hand på resan? Då är det hos oss du ska vara!

I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en framåtanda. Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som gör vardagen för kommunens invånare lite bättre, idag och varje morgondag. Hos oss i Höganäs skapar du mening på din arbetsplats och levererar verklig nytta till samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Höganäs kommuns socialförvaltning söker nu en driven och strukturerad administratör till Individ- och familjeomsorgen (IFO). Här får du möjlighet att bidra med din administrativa kompetens i en verksamhet som varje dag gör skillnad för människor i behov av stöd.

Som administratör är du en viktig resurs och ett stöd för både handläggare och chefer. Du ansvarar för en bred variation av uppgifter och ser till att verksamheten fungerar smidigt i vardagen. I rollen ingår bland annat:

Hantering och arkivering av personakter

Post- och fakturahantering

Ansvar för fordon och larmtester

Arbete i verksamhetssystemet Lifecare samt i Excel

Administrativt stöd i olika projekt och processer

Arbetet kräver noggrannhet, god organisationsförmåga och känsla för detaljer. Du har ett självständigt ansvar och är ensam i din roll, vilket gör att initiativförmåga och trygghet i att prioritera är avgörande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten är meriterande. Önskvärt med kunskap inom arkivering, gallring samt individärende.

Som person är du:

Strukturerad och ordningsam med hög känsla för kvalitet

Serviceinriktad och kommunikativ

Prestigelös och samarbetsvillig men trygg i att arbeta självständigt

Lyhörd och professionell i mötet med människor

Tjänsten är på 50 % och det är önskvärt om du kan arbeta måndag-fredag. Önskvärt med körkort B

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden vänta därför inte med din ansökan!

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Visa mindre

Modig Schemaplanerare

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!

ARBETSUPPGIFTER
Gillar och utmanas du av att göra komplexa scheman och vara med på vår resa för gemensam schemaläggning i Höganäs Omsorg AB. Då är du rätt person att söka till denna tjänst!

Ditt huvuduppdrag kommer att vara schemaplanerare för LSS, Funktionsstöd inom Höganäs Omsorg AB där du kommer att arbeta i planeringsverktyget TimeCare/MA. Du kommer att arbeta mot flera enheter inom vår verksamhet.
I ditt arbete ingår att optimera bemanningen utifrån gemensamma principer utifrån vår bemanningshandbok. Vår schemaprocess utgår ifrån att bemanna med rätt person, rätt kompetens, på rätt plats, rätt tid och till rätt kostnad.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på tio personer där fem medarbetare arbetar som schemaplanerare i Rekrytering och bemanningsenheten. Vi arbetar i högt tempo men missar inte
att även prioritera fika där skratt är en av ingredienserna.
Utöver uppdraget som schemaplanerare arbetar vi med rekryteringsprocess, marknadsföring, vikariehantering och administrativa uppgifter. Där du som schemaplanerare får möjlighet att nischa dig och utvecklas i ett av områdena.

Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära både verksamheternas chefsstöd och enhetschefer.
Du har ett stort intresse av att skapa scheman, anpassade utifrån verksamhetens behov. Du har ett helhetsperspektiv i större verksamhetsfrågor samtidigt som du har lätt för att arbeta på detaljnivå i frågor som kräver det.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
Du tar ansvar för ditt arbete på ett engagerat sätt och tar initiativ till förbättringar i verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv.
Din analytiska förmåga, ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande i kombination med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter. För att klara av arbetet behöver du vara prestigelös, stresstålig, noggrann och tycka om att arbeta i system.
Vi ser gärna att du är en person som bidrar till glad och positiv stämning. Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet.




KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasieexamen med adekvat inriktning såsom administration, ekonomi, teknik eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har några års erfarenhet av självständigt arbete med schemaläggning.
Du har god erfarenhet i att hantera Microsoft 365 och ser system som möjligheter.

Meriterande är om du tidigare har arbetat självständigt med schemaplanering i Time Care/Multi Access och administrativt i Personec. Arbetat med scheman inom LSS/funktionsstöd
Det är även meriterande om du har god kunskap gällande lagar och regler kopplade till arbetet, så som AB och arbetstidslagen.

Rekrytering sker löpande därför ser vi fram emot att få just din ansökan redan idag!
Då det är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Grym Schemaplanerare

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!

Höganäs Omsorg AB vill vara en arbetsgivare i framkant och arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, gratis träning, företagshälsovård, cykelförmån, personaltävlingar, cykellotteri och diamantkort. Socialaktiviteter så som konstförening, teaterombud och kör. Uppvaktningar och möjlighet att ge blod på arbetstid. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet till hybridarbete och flexibla arbetstider inom ram för verksamhetens behov.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar och utmanas du av att göra komplexa scheman och vara med på uppstarten för gemensam schemaläggning i Höganäs Omsorg AB. Då är du rätt person att söka till denna tjänst!

Ditt huvuduppdrag kommer tillsammans med dina kollegor att vara schemaplanerare för hela Höganäs Omsorg AB där du kommer att arbeta i planeringsverktyget TimeCare/MA. Du kommer att arbeta mot flera enheter inom vår verksamhet.
I ditt arbete ingår att optimera bemanningen utifrån gemensamma principer utifrån vår bemanningshandbok. Vår schemaprocess utgår ifrån att bemanna med rätt person, rätt kompetens, på rätt plats, rätt tid och till rätt kostnad.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på elva personer där sex medarbetare arbetar som schemaplanerare i Rekrytering och bemanningsenheten. Vi arbetar i högt tempo men missar inte
att även prioritera fika där skratt är en av ingredienserna.
Utöver uppdraget som schemaplanerare arbetar vi med rekryteringsprocess, marknadsföring, vikariehantering och administrativa uppgifter. Där du som schemaplanerare får möjlighet att nischa dig och utvecklas i ett av områdena.

Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära både verksamheternas chefsstöd och enhetschefer.
Du har ett stort intresse av att skapa scheman, anpassade utifrån verksamhetens behov. Du har ett helhetsperspektiv i större verksamhetsfrågor samtidigt som du har lätt för att arbeta på detaljnivå i frågor som kräver det.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
Du tar ansvar för ditt arbete på ett engagerat sätt och tar initiativ till förbättringar i verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv.
Din analytiska förmåga, ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande i kombination med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter. För att klara av arbetet behöver du vara prestigelös, stresstålig, noggrann och tycka om att arbeta i system.
Vi ser gärna att du är en person som bidrar till glad och positiv stämning. Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet.




KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasieexamen med adekvat inriktning såsom administration, ekonomi, teknik eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med schemaläggning.
Du har god erfarenhet i att hantera Microsoft 365 och ser system som möjligheter.

Meriterande är om du tidigare har arbetat självständigt med schemaplanering i Time Care/Multi Access och administrativt i Personec.
Det är även meriterande om du har god kunskap gällande lagar och regler kopplade till arbetet, så som AB och arbetstidslagen.

Intervjutider är inbokade 19, 21 och 28 juni Rekrytering sker löpande därför ser vi fram emot att få just din ansökan redan idag!
Då det är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre