Lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Höganäs

Se lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Höganäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Höganäs som finns hos arbetsgivaren.

Självständig och driven administratör till Socialförvaltning på 50%

Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Brinner du för människors självständighet och vill vara deras hjälpande hand på resan? Då är det hos oss du ska vara! I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en fra... Visa mer
Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Brinner du för människors självständighet och vill vara deras hjälpande hand på resan? Då är det hos oss du ska vara!

I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en framåtanda. Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som gör vardagen för kommunens invånare lite bättre, idag och varje morgondag. Hos oss i Höganäs skapar du mening på din arbetsplats och levererar verklig nytta till samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Höganäs kommuns socialförvaltning söker nu en driven och strukturerad administratör till Individ- och familjeomsorgen (IFO). Här får du möjlighet att bidra med din administrativa kompetens i en verksamhet som varje dag gör skillnad för människor i behov av stöd.

Som administratör är du en viktig resurs och ett stöd för både handläggare och chefer. Du ansvarar för en bred variation av uppgifter och ser till att verksamheten fungerar smidigt i vardagen. I rollen ingår bland annat:

Hantering och arkivering av personakter

Post- och fakturahantering

Ansvar för fordon och larmtester

Arbete i verksamhetssystemet Lifecare samt i Excel

Administrativt stöd i olika projekt och processer

Arbetet kräver noggrannhet, god organisationsförmåga och känsla för detaljer. Du har ett självständigt ansvar och är ensam i din roll, vilket gör att initiativförmåga och trygghet i att prioritera är avgörande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten är meriterande. Önskvärt med kunskap inom arkivering, gallring samt individärende.

Som person är du:

Strukturerad och ordningsam med hög känsla för kvalitet

Serviceinriktad och kommunikativ

Prestigelös och samarbetsvillig men trygg i att arbeta självständigt

Lyhörd och professionell i mötet med människor

Tjänsten är på 50 % och det är önskvärt om du kan arbeta måndag-fredag. Önskvärt med körkort B

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden vänta därför inte med din ansökan!

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Visa mindre

Vill du kombinera schemaplanering med systemadministration? Sök till oss!

Ansök    Mar 19    Höganäs kommun    Personalredogörare
I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som v... Visa mer
I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.


På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för.



ARBETSUPPGIFTER
Om du har ett sinne för struktur och en passion för teknik, så har vi den perfekta rollen för dig. Vi söker en driven och lösningsorienterad person som kan hålla både scheman och system i toppform där ingen dag är den andra lik! Utmanas du dessutom av att göra komplexa schema? Då är du rätt person att söka till denna tjänst! 

Ditt huvuduppdrag kommer vara schemaplanerare, där ingår även uppdraget som systemadministratör inom Höganäs Omsorg AB.  

Du kommer att arbeta mot flera enheter inom vår verksamhet. 

I ditt arbete ingår att optimera bemanningen utifrån gemensamma principer från vår bemanningshandbok. Vår schemaprocess utgår ifrån att bemanna med rätt person, rätt kompetens, på rätt plats, rätt tid och till rätt kostnad.  

I uppdraget som systemadministratör arbetar du med den dagliga driften i vårt schemaverktyg i nära samarbete med vår systemförvaltare 

 Sedan några år tillbaka planeras samtliga schema centralt på vår rekrytering och bemanningsenhet. Här kommer du ingå i en arbetsgrupp på elva personer där fyra medarbetare arbetar som schemaplanerare. Vi arbetar i högt tempo men missar inte att fika där skratt är en av ingredienserna. 

Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära verksamheterna. 

Du har ett stort intresse av att skapa scheman, anpassade utifrån verksamhetens behov. Du har ett helhetsperspektiv i större verksamhetsfrågor samtidigt som du har lätt för att arbeta på detaljnivå i frågor som kräver det. 

Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du förväntas prioritera i dina dagliga arbetsuppgifter då arbetsflödet ständigt varierar. Här är du trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter, men samtidigt är du modig och vågar be om hjälp. 

Din analytiska förmåga, ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer.  

För att klara av arbetet behöver du vara prestigelös, stresstålig, noggrann och tycka om att arbeta i system. Vi ser gärna att du är en person som bidrar till glad och positiv stämning i arbetsgruppen. Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasieexamen med adekvat inriktning såsom administration, ekonomi, teknik eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av självständigt arbete med schemaplanering. Du har god erfarenhet i att hantera Microsoft 365, ser system och AI som ett stöd i ditt dagliga arbete. 

Meriterande är om du tidigare har arbetat självständigt med schemaplanering i vårt schemaverktyg Time Care och administrativt i vårt HR system Personec. Det är även meriterande om du har god kunskap gällande lagar och avtal kopplade till arbetet, så som AB och ATL. 

I Höganäs Kommun och Höganäs Omsorg AB är vi av den uppfattningen att en balans mellan arbete och privatliv är nödvändigt för att trivas och för att få vardagen att gå ihop. Exempel på detta kan vara:  

Extra lediga dagar genom semesterväxling. 

Gratis träning för att främja hälsa och välmående.  

Möjlighet att jobba på distans för bättre balans mellan arbete och privatliv.  

Friskvårdsbidrag för att uppmuntra till ett hälsosamt liv.  

Föräldrapenningtillägg för att stötta i föräldraledighet och underlätta för familjer 

Rekrytering sker löpande därför ser vi fram emot att få just din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Visa mindre

Modig Schemaplanerare

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!

ARBETSUPPGIFTER
Gillar och utmanas du av att göra komplexa scheman och vara med på vår resa för gemensam schemaläggning i Höganäs Omsorg AB. Då är du rätt person att söka till denna tjänst!

Ditt huvuduppdrag kommer att vara schemaplanerare för LSS, Funktionsstöd inom Höganäs Omsorg AB där du kommer att arbeta i planeringsverktyget TimeCare/MA. Du kommer att arbeta mot flera enheter inom vår verksamhet.
I ditt arbete ingår att optimera bemanningen utifrån gemensamma principer utifrån vår bemanningshandbok. Vår schemaprocess utgår ifrån att bemanna med rätt person, rätt kompetens, på rätt plats, rätt tid och till rätt kostnad.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på tio personer där fem medarbetare arbetar som schemaplanerare i Rekrytering och bemanningsenheten. Vi arbetar i högt tempo men missar inte
att även prioritera fika där skratt är en av ingredienserna.
Utöver uppdraget som schemaplanerare arbetar vi med rekryteringsprocess, marknadsföring, vikariehantering och administrativa uppgifter. Där du som schemaplanerare får möjlighet att nischa dig och utvecklas i ett av områdena.

Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära både verksamheternas chefsstöd och enhetschefer.
Du har ett stort intresse av att skapa scheman, anpassade utifrån verksamhetens behov. Du har ett helhetsperspektiv i större verksamhetsfrågor samtidigt som du har lätt för att arbeta på detaljnivå i frågor som kräver det.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
Du tar ansvar för ditt arbete på ett engagerat sätt och tar initiativ till förbättringar i verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv.
Din analytiska förmåga, ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande i kombination med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter. För att klara av arbetet behöver du vara prestigelös, stresstålig, noggrann och tycka om att arbeta i system.
Vi ser gärna att du är en person som bidrar till glad och positiv stämning. Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet.




KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasieexamen med adekvat inriktning såsom administration, ekonomi, teknik eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har några års erfarenhet av självständigt arbete med schemaläggning.
Du har god erfarenhet i att hantera Microsoft 365 och ser system som möjligheter.

Meriterande är om du tidigare har arbetat självständigt med schemaplanering i Time Care/Multi Access och administrativt i Personec. Arbetat med scheman inom LSS/funktionsstöd
Det är även meriterande om du har god kunskap gällande lagar och regler kopplade till arbetet, så som AB och arbetstidslagen.

Rekrytering sker löpande därför ser vi fram emot att få just din ansökan redan idag!
Då det är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Löneadministratör/Receptionist

Ansök    Dec 21    Höganäs AB    Löneadministratör
Är du en ambitiös administratör med kompetens inom lön? Älskar du att utveckla och effektivisera samt träffa nya människor? Då kommer du passa bra in i vårt team. Tveka inte med att skicka in din ansökan! Om tjänsten Vi söker nu dig som vill arbeta som receptionist och löneadministratör. Du kommer vara en del av vårt härliga löneteam och stötta oss i det som behövs av administration för att se till att lönekörningen går smidigt varje månad. Du kommer dessu... Visa mer
Är du en ambitiös administratör med kompetens inom lön? Älskar du att utveckla och effektivisera samt träffa nya människor? Då kommer du passa bra in i vårt team. Tveka inte med att skicka in din ansökan!
Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill arbeta som receptionist och löneadministratör. Du kommer vara en del av vårt härliga löneteam och stötta oss i det som behövs av administration för att se till att lönekörningen går smidigt varje månad. Du kommer dessutom arbeta i vårt HR-system med exempelvis scheman, ändringar av persondata, rättningar och kontroller. Därtill kommer du arbeta i receptionen med att ta emot våra gäster, svara i växeln, hantera post, fakturor och andra administrativa uppgifter. I förekommande fall kommer du också ha kontakt med myndigheter och andra externa parter.  

Vi är en avdelning som jobbar mycket med förbättring och utveckling. Om man kan göra saker smidigare ska man absolut göra det. Av den anledningen innebär jobbet utöver de arbetsuppgifterna vi har nämnt ett stort fokus på att utveckla och effektivisera. 

Din profil
Du har gymnasieutbildning samt en utbildning inom löne- och/eller HR administration, alternativt erfarenhet av liknande. Du har en serviceminded inställning och gör gärna det lilla extra för att vara Höganäs AB’s ansikte utåt. Du tar gärna initiativ och tycker det är kul att jobba med förbättring och utveckling. Du uppskattar samarbete men du kan också jobba självständigt och leda dig själv i vad som behöver göras. Du jobbar strukturerat, är noggrann i dina arbetsuppgifter och kan lätt sätta dig in i nya system, förutom MS Office som du redan kan. Du gillar att lära dig nya saker och pratar och skriver engelska utan hinder.   

Förmåner
Höganäs ser sina medarbetare som sin största tillgång. Detta visar vi genom att inte bara se till att du har bra tjänstepension och försäkringar med möjlighet till löneväxling men också igenom att uppmuntra dig att ta hand om din hälsa genom tillgång till träningscenter och friskvårdsbidrag. Vi erbjuder arbetstidsförkortning upp till ca 60 h per år, rabatt på lunch samt vinstdelning med alla våra anställda.  

Att jobba på Höganäs
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du utvecklas och når din fulla potential. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, och precis som oss tror du också på att det är genom öppenhet och samarbete som vi utvecklas – både som individ och företag. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen, och vi, står inför. I nära samarbete med våra intressenter siktar vi mot vår vision om ett hållbart samhälle, att inspirera industrin att göra mer med mindre och att agera föregångare inom branschen genom att bli den första gröna metallpulvertillverkaren.

Mer om Höganäs
Höganäs är världsledande på marknaden för järn- och metallpulver, med en årlig produktionskapacitet på 500 000 ton. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi morgondagens lösningar för fordonsindustrin, additiv tillverkning, ytbeläggnings- och sammanfogningstekniker; områden som alla bidrar till ett mer hållbart samhälle. Höganäs grundades 1797 och idag sysselsätter vi 2 400 engagerade medarbetare i 16 länder i Europa, Amerika och Asien. Vår omsättning under 2021 var 10,527 miljarder kronor. Våra ägare är Lindéngruppen och FAM.

Intresserad?
Sista ansökningsdag är den 20/1-23. Vi tillämpar dock löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan! Visa mindre

Grym Schemaplanerare

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!

Höganäs Omsorg AB vill vara en arbetsgivare i framkant och arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, gratis träning, företagshälsovård, cykelförmån, personaltävlingar, cykellotteri och diamantkort. Socialaktiviteter så som konstförening, teaterombud och kör. Uppvaktningar och möjlighet att ge blod på arbetstid. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet till hybridarbete och flexibla arbetstider inom ram för verksamhetens behov.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar och utmanas du av att göra komplexa scheman och vara med på uppstarten för gemensam schemaläggning i Höganäs Omsorg AB. Då är du rätt person att söka till denna tjänst!

Ditt huvuduppdrag kommer tillsammans med dina kollegor att vara schemaplanerare för hela Höganäs Omsorg AB där du kommer att arbeta i planeringsverktyget TimeCare/MA. Du kommer att arbeta mot flera enheter inom vår verksamhet.
I ditt arbete ingår att optimera bemanningen utifrån gemensamma principer utifrån vår bemanningshandbok. Vår schemaprocess utgår ifrån att bemanna med rätt person, rätt kompetens, på rätt plats, rätt tid och till rätt kostnad.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp på elva personer där sex medarbetare arbetar som schemaplanerare i Rekrytering och bemanningsenheten. Vi arbetar i högt tempo men missar inte
att även prioritera fika där skratt är en av ingredienserna.
Utöver uppdraget som schemaplanerare arbetar vi med rekryteringsprocess, marknadsföring, vikariehantering och administrativa uppgifter. Där du som schemaplanerare får möjlighet att nischa dig och utvecklas i ett av områdena.

Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära både verksamheternas chefsstöd och enhetschefer.
Du har ett stort intresse av att skapa scheman, anpassade utifrån verksamhetens behov. Du har ett helhetsperspektiv i större verksamhetsfrågor samtidigt som du har lätt för att arbeta på detaljnivå i frågor som kräver det.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar och är trygg i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
Du tar ansvar för ditt arbete på ett engagerat sätt och tar initiativ till förbättringar i verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv.
Din analytiska förmåga, ditt engagemang och lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande i kombination med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter. För att klara av arbetet behöver du vara prestigelös, stresstålig, noggrann och tycka om att arbeta i system.
Vi ser gärna att du är en person som bidrar till glad och positiv stämning. Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet.




KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasieexamen med adekvat inriktning såsom administration, ekonomi, teknik eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete med schemaläggning.
Du har god erfarenhet i att hantera Microsoft 365 och ser system som möjligheter.

Meriterande är om du tidigare har arbetat självständigt med schemaplanering i Time Care/Multi Access och administrativt i Personec.
Det är även meriterande om du har god kunskap gällande lagar och regler kopplade till arbetet, så som AB och arbetstidslagen.

Intervjutider är inbokade 19, 21 och 28 juni Rekrytering sker löpande därför ser vi fram emot att få just din ansökan redan idag!
Då det är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

HR och löneadministratör till Topbrands i Höganäs

Ansök    Maj 18    JKS Sverige AB    Löneadministratör
Lockas du av ett utmanande och omväxlande arbete i ett internationellt företag med hög energi och med goda karriär- och utvecklingsmöjligheter? Vi söker nu en person med ansvar för HR och lön till Topbrands Scandinavia AB i Höganäs. Beskrivning av tjänsten I rollen som HR- och löneadministratör kommer du vara ett stöd till organisationen gällande HR samt ha ett övergripande ansvar för lönehantering och administration för företagets anställda. Genom at... Visa mer
Lockas du av ett utmanande och omväxlande arbete i ett internationellt företag med hög energi och med goda karriär- och utvecklingsmöjligheter?

Vi söker nu en person med ansvar för HR och lön till Topbrands Scandinavia AB i Höganäs.


Beskrivning av tjänsten

I rollen som HR- och löneadministratör kommer du vara ett stöd till organisationen gällande HR samt ha ett övergripande ansvar för lönehantering och administration för företagets anställda.

Genom att arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till chefer bidrar du till att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som löne- och kompensationsfrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, personaladministrativ hantering samt arbetsrätt och förhandlingar.
Personalfrågor och löneadministration innefattar såväl kollektivanställd personal som tjänstemän.

Som HR- och löneadministratör kommer du att vara placerad på Topbrands Scandinavias kontor i Höganäs och inledningsvis rapportera till Topbrands Europe i Nederländerna. Tjänsten är på deltid, 20-30 tim/vecka.


Kvalifikationer och erfarenheter

Vi söker dig som har några års erfarenhet som HR- och löneadministratör. Du har en högskoleutbildning med inriktning mot HR eller likvärdig kompletterande utbildning och tidigare erfarenhet som löneadministratör. Vi ser helst att du tidigare arbetat i Vismas Agda lönesystem.

Du behöver ha goda kunskaper i de skandinaviska språken samt behärska engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
  Du har en engagerande personlighet, är förtroendeingivande och noggrann
Du är affärsorienterad, professionell och ansvarsfull
Du är lösningsfokuserad och flexibel

Vad erbjuds du

Du erbjuds en spännande roll i en växande organisation med goda karriär- och förtjänstmöjligheter. Du har tillgång till de senaste verktygen och systemen samt ett starkt team i ryggen för att lyckas och trivas i din roll.


Ansökan

I denna rekryteringsprocess har Topbrands Scandinavia AB valt att samarbeta med JKS Sverige. Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta rekryteringskonsult Niklas Björk på JKS Sverige på 070-968 30 31.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

HR Business Partner Kollektiv

Välinge Innovation är ett FoU- och IP-företag inom golv- och möbelindustrin. Företaget grundades 1993 och var då pionjärer inom konceptet limfria klickgolv. Välinges världsomspännande patenterade teknik introducerade ett snabbt och enkelt sätt att mekaniskt installera golv, utan att använda lim. Idag täcker Välinge Innovations teknik alla områden relaterade till mekaniska låssystem för flytande golv, men även till verktygslös montering av möbler och yttekn... Visa mer
Välinge Innovation är ett FoU- och IP-företag inom golv- och möbelindustrin.
Företaget grundades 1993 och var då pionjärer inom konceptet limfria klickgolv. Välinges världsomspännande patenterade teknik introducerade ett snabbt och enkelt sätt att mekaniskt installera golv, utan att använda lim.
Idag täcker Välinge Innovations teknik alla områden relaterade till mekaniska låssystem för flytande golv, men även till verktygslös montering av möbler och ytteknik för bl.a. golv.
Välinge Innovations patentportfölj är en av de mest omfattande inom golvindustrin. Den omfattar mer än 2 100 beviljade patent och har en global licensbas med över 220 licenstagare. Alla FoU-aktiviteter sker på Välinge Innovations anläggning i Viken, som anses vara världens mest avancerade FoU-center relaterat till laminat-, trä- och pulverbaserad golvteknik.
Välinge Innovation har även investerat och uppfört en helt ny golvfabrik i Viken som producerar våra egna golv, med våra patenterade ytteknologier Woodura® och Nadura®. Fabriken har en kapacitet på över 6 miljoner kvm golv per år och produkter kommer att säljas över hela världen.
Välinge har idag ca 250 medarbetare och har en hög ambition att växa på kollektivsidan under 2022.
Därför ser vi ett behov av en HR-Business partner som ska arbeta främst mot vår produktionsorganisation.


Arbetsuppgifter
I din roll som HR-BP kommer du att attrahera, behålla och engagera medarbetare på kollektivsidan. Du kommer att ha ett nära samarbete med produktionsledarna och arbetsuppgifterna kommer bland annat att vara:
Rekrytera (inkl annonsera, intervjua, testa) produktionspersonal
Onboarding
Driva rehabiliteringsärende.
Samordna det löpande utbildningsbehovet
Chefsstöd
Upphandling och samarbete med bemanningsföretag
Vara företagets representant i förhandlingar med facklig part


Utbildning och erfarenheter
För att klara uppdraget ser vi att du har en relevant HR utbildning eller likvärdigt.
Erfarenhet från rekrytering av kollektivanställda är meriterande.
Du ska ha kunskap inom arbetsrätt och avtal, personalfrågor samt rehab ärenden.
Som person har du följande egenskaper:
Tycker om att jobba med och utveckla människor
Rak och tydlig i kommunikation
Ser behov och kommer med lösningar
Kan arbeta självständigt, målfokuserat och är drivande.


Språkkunskaper
Arbetsspråk svenska. Goda kunskaper i engelska både tal och skrift.

Arbetstid (heltid/deltid)
Heltid

Anställningens varaktighet (tillsvidare, viss tid)
Tillsvidare

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse Visa mindre

Lönespecialist

Ansök    Maj 25    Höganäs AB    Löneadministratör
Har du erfarenhet av löneadministration och brinner för lön och kollektivavtalsfrågor? Vill du vara med och påverka framtidens löneavdelning på Höganäs? Då har vi tjänsten för dig. Om tjänsten Hos oss får du ”andas” lön och kollektivavtalsfrågor. Vi erbjuder dig ett varierande arbete som lönespecialist där vi tillsammans handlägger lönerna för 850 medarbetare i Sverige. Du kommer ha ett operativt ansvar för uppgifter kopplade till företagets lönekörning oc... Visa mer
Har du erfarenhet av löneadministration och brinner för lön och kollektivavtalsfrågor? Vill du vara med och påverka framtidens löneavdelning på Höganäs? Då har vi tjänsten för dig.
Om tjänsten
Hos oss får du ”andas” lön och kollektivavtalsfrågor. Vi erbjuder dig ett varierande arbete som lönespecialist där vi tillsammans handlägger lönerna för 850 medarbetare i Sverige. Du kommer ha ett operativt ansvar för uppgifter kopplade till företagets lönekörning och handläggning av löner för både tjänstemän och skiftesgående personal.

Vi arbetar i Aditro HR-system och använder flera av deras moduler (Aditro Lön, Aditro AHR, Aditro Time, Aditro Trip & Expenses). Arbetsuppgifterna inkluderar även systemförvaltning och utveckling av dessa moduler. Du säkerställer, tillsammans med systemansvarig, att Aditro och våra rutiner fungerar korrekt och problemfritt för samtliga användare. Andra arbetsuppgifter är att säkerställa korrekt data vid nyanställningar ändringar och avslut, upprättande av scheman, rättning av löner, kontakter med myndigheter samt andra förkommande uppgifter på en löneavdelning.

Vi strävar dagligen efter hög kundservicenivå och att bli den bästa löneavdelningen, därför förväntas du medverka i förändrings- och förbättringsarbetet i organisationen. Du får jobba i ett team med dedikerade, positiva och målmedvetna medarbetare som tycker att en bra teamkänsla är viktig.

Tjänsten är placerad i Höganäs och du kommer att rapportera till lönechefen.

Din profil
Du har minst 3–5 års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration. Du har en gymnasial utbildning i botten, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Det är meriterande om du även har någon form av eftergymnasial utbildning (till exempel yrkeshögskola) inom löneadministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemet Aditro, men det viktigaste är att du har ett systemintresse och förmågan att ta till dig nya system. Du är van vid att tolka kollektivavtal. Det är meriterande om du har arbetat med kollektivavtalen IKEM och Stål och Metall ("det röda avtalet").

Att du har goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint ser vi som en självklarhet. För att trivas i denna roll behöver du tycka om att ta egna initiativ, vara drivande och utvecklingsorienterad samtidigt som du är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du gillar administrativa uppgifter och drivs av att förbättra och förenkla processer. 

Att jobba på Höganäs
Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du kan utvecklas och nå dina ambitioner. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, där vi strävar efter öppenhet som ett sätt för både medarbetare och företaget att utvecklas. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen – och vi – står inför. I nära samarbete med våra intressenter siktar vi mot vår vision om ett hållbart samhälle, att inspirera industrin att göra mer med mindre.

Mer om Höganäs
Höganäs är världsledande på marknaden för järn- och metallpulver, med en årlig produktionskapacitet på 500 000 ton. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi morgondagens lösningar för fordonsindustrin, ytbeläggnings- och sammanfogningstekniker, additiv tillverkning och vattenrening; områden som alla bidrar till ett mer hållbart samhälle. Höganäs grundades 1797 och idag sysselsätter vi 2 400 engagerade medarbetare i 16 länder i Europa, Amerika och Asien. Vår omsättning under 2020 var 0,8 miljarder euro. Våra ägare är Lindéngruppen och FAM.

Intresserad?
Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan till tjänsten. Visa mindre

Löneansvarig

ArbetsuppgifterI din roll som löneansvarig kommer du självständigt att ansvara för lönehanteringen för cirka 220 medarbetare på Välinge. Vi är anslutna till kollektivavtal och har skiftgång för delar av personalen. Du kommer vara en del av ekonomiavdelningen och du kommer även att vara behjälplig med kund- och leverantörsreskontra och visst avstämningsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta exempelvis:LönehanteringService och stöd till organisati... Visa mer
ArbetsuppgifterI din roll som löneansvarig kommer du självständigt att ansvara för lönehanteringen för cirka 220 medarbetare på Välinge. Vi är anslutna till kollektivavtal och har skiftgång för delar av personalen. Du kommer vara en del av ekonomiavdelningen och du kommer även att vara behjälplig med kund- och leverantörsreskontra och visst avstämningsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta exempelvis:LönehanteringService och stöd till organisationen kring lönefrågorAdministration och hantering av pensionerHantering av personaluppgifter och anställningsavtalTidsavvikelsehanteringReseräkningar och kvittoredovisningDiverse avstämningar kring bokslutKund- och leverantörsreskontra-arbeteInköp av kontorsmaterialViss SCB rapporteringUtbildning och erfarenhetVi söker dig som är minst gymnasieekonom och har gedigen erfarenhet av löneadministration sedan tidigare. För att vara rätt kandidat ser vi gärna att du har haft ett självständigt ansvar i en liknande roll och framför allt att du har god kunskap på regler kring löner, semester och pensioner.Du har systemvana ochhar du arbetati Crona Lön samt NAV/Navision sedan tidigare är detta meriterande. Vi arbetar i Mac-miljö.Som person är du ansvarstagande, noggrann, stresstålig och har vana att arbeta självständigt. I rollen som löneansvarig kommer du vara kontaktpersonförmedarbetare på alla nivåer i företaget. Därför är det av vikt att du trivs i en social roll och att du har lätt för att skifta fokus och finnas till hands för att svara på frågor och därmed vara flexibel och ha förmågan att prioritera om din dag så att du når uppsatta deadlines.För att trivas på Välinge krävs att du trivs med högt tempo och snabba förändringar.Typ av tjänstHeltid, tillsvidareanställningTillträdeSnarast enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt.SpråkkunskaperSvenska och engelska i tal och skriftAnsökan med CV och personligt brev skickas per email till [email protected] ”Löneansvarig" i ämnesraden i ditt mail.För mer information om tjänsten kontakta Andreas Lindqvist, CFO, telefon 070-258 67 72 eller per mail:[email protected]. Visa mindre