Lediga jobb som Controller i Höganäs

Se lediga jobb som Controller i Höganäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Höganäs som finns hos arbetsgivaren.

Financial Controller

Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Koncernen består av flera helägda och delägda bolag, bland annat Beckers, Colart, Alex Begg, Höganäs och cReal. Med ett starkt engagemang för samhällsansvar och miljö bidrar koncernen till att forma en mer hållbar framtid. Om tjänsten Nu söker vi en driven Financial Controller till vårt ekonomiteam på Lindéngruppens huvudkontor i Höganäs.... Visa mer
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Koncernen består av flera helägda och delägda bolag, bland annat Beckers, Colart, Alex Begg, Höganäs och cReal. Med ett starkt engagemang för samhällsansvar och miljö bidrar koncernen till att forma en mer hållbar framtid.

Om tjänsten
Nu söker vi en driven Financial Controller till vårt ekonomiteam på Lindéngruppens huvudkontor i Höganäs. Tjänsten kommer att rapportera till Finance Manager och spela en viktig roll för att utveckla och effektivisera finansfunktionen för moderbolaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Financial Controller ansvarar du bland annat för:
• Bokföring, avstämningar och månadsbokslut
• Årsredovisningar
• Moms- och skattedeklarationer
• Intercompany rapporteringar
• Effektiviseringar av processer
• Avvikelseanalyser och kvalitetssäkring av siffrorna


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en universitetsexamen inom företagsekonomi eller motsvarande och 3–5 års erfarenhet från en liknande roll. Vi arbetar i en internationell miljö och det är viktigt att du behärskar engelska flytande, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, och arbetar självständigt. Som person är du nyfiken och driven med en ständig strävan efter förbättring. Du är analytisk med god förmåga att identifiera och lösa problem. Du trivs i en global och dynamisk miljö och har även mycket god kunskap i Excel. Har du även erfarenhet av Business Central och Power BI är det meriterande.

Vad erbjuder vi
Att arbeta på Lindéngruppen innebär att bli en del av en värderingsdriven och hållbarhetsfokuserad organisation. Som medarbetare får du möjlighet att bidra till långsiktig utveckling inom innovativa och framtidsinriktade industrier. Lindéngruppen erbjuder en global och dynamisk arbetsmiljö, där medarbetarnas personliga utveckling och engagemang värderas högt. Här får du chansen att arbeta med meningsfulla projekt som skapar värde för både samhället och miljön.

Om företaget
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Ett starkt engagemang för hållbarhet är en viktig del av vårt syfte och vi är aktiva i en rad lokala, nationella och internationella projekt för att stärka och utveckla de samhällen där vi finns. Vårt engagemang är långsiktigt och vi samarbetar genom strategiska partnerskap med organisationer inom konst, utbildning, forskning och hållbarhet, integration samt barns rättigheter.
Koncernen består av tre helägda bolag; Beckers – global marknadsledare och en ledande leverantör av industrifärger Colart – världsledande konstmaterialföretag, Alex Begg – specialiserad tillverkare av lyxtextilier som kashmirhalsdukar, wraps, plagg och lyxstickade plagg och två delägda företag; Höganäs – världens största producent av metallpulver och cReal – en tillverkare av hållbara havrebaserade livsmedelsingredienser.


Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär?
I denna rekrytering har Lindéngruppen valt att samarbeta med SJR.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected].
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team! Visa mindre

Business Controller

Ansök    Jan 24    SJR in Sweden AB    Business controller
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Koncernen består av flera helägda och delägda bolag, bland annat Beckers, Colart, Alex Begg, Höganäs och cReal. Med ett starkt engagemang för samhällsansvar och miljö bidrar koncernen till att forma en mer hållbar framtid. Om tjänsten Nu söker vi en driven Business Controller till vårt globala ekonomiteam på Lindéngruppens huvudkontor i H... Visa mer
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Koncernen består av flera helägda och delägda bolag, bland annat Beckers, Colart, Alex Begg, Höganäs och cReal. Med ett starkt engagemang för samhällsansvar och miljö bidrar koncernen till att forma en mer hållbar framtid.

Om tjänsten
Nu söker vi en driven Business Controller till vårt globala ekonomiteam på Lindéngruppens huvudkontor i Höganäs. Tjänsten kommer att rapportera till koncernens CFO och spela en viktig roll för att stödja genomförandet av koncernens tillväxtstrategi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Business Controller ansvarar du bland annat för:
• Löpande analyser av den finansiella utvecklingen
• Prognoser för koncernen och dess dotterbolag
• Utveckla modeller för simulering av finansiella scenarios
• Driva den strategiska finansiella planeringsprocessen för hela koncernen
• Förbereda rapporter och presentationer för koncernledning och styrelse
• Kontinuerlig förbättring av affärskontrollprocesser, utveckling av rapporteringsformat och strukturer
• Initiera, leda eller delta i ad-hoc-projekt inom finansområdet


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en universitetsexamen inom företagsekonomi eller liknande och 3–5 års erfarenhet från en Business Controller-roll.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du en analytisk person med stor förmåga att identifiera och lösa problem samt förmedla slutsatser och rekommendationer på ledningsnivå. Du har god förståelse för resultaträkning, balansräkning och kassaflöde, samt erfarenhet av finansiella planeringsprocesser. Du har god kunskap i IT-verktyg som Excel, PowerPoint och Power BI, och trivs i en global och dynamisk miljö.
Som person är du öppen, självständig och nyfiken med ett starkt driv och med en ständig strävan efter förbättring. Du har en hög integritet och behärskar engelska flytande, både i tal och skrift.


Vad erbjuder vi
Att arbeta på Lindéngruppen innebär att bli en del av en värderingsdriven och hållbarhetsfokuserad organisation. Som medarbetare får du möjlighet att bidra till långsiktig utveckling inom innovativa och framtidsinriktade industrier. Lindéngruppen erbjuder en global och dynamisk arbetsmiljö, där medarbetarnas personliga utveckling och engagemang värderas högt. Här får du chansen att arbeta med meningsfulla projekt som skapar värde för både samhället och miljön.

Om företaget
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Ett starkt engagemang för hållbarhet är en viktig del av vårt syfte och vi är aktiva i en rad lokala, nationella och internationella projekt för att stärka och utveckla de samhällen där vi finns. Vårt engagemang är långsiktigt och vi samarbetar genom strategiska partnerskap med organisationer inom konst, utbildning, forskning och hållbarhet, integration samt barns rättigheter.
Koncernen består av tre helägda bolag; Beckers – global marknadsledare och en ledande leverantör av industrifärger Colart – världsledande konstmaterialföretag, Alex Begg – specialiserad tillverkare av lyxtextilier som kashmirhalsdukar, wraps, plagg och lyxstickade plagg och två delägda företag; Höganäs – världens största producent av metallpulver och cReal – en tillverkare av hållbara havrebaserade livsmedelsingredienser.


Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär?
I denna rekrytering har Lindéngruppen valt att samarbeta med SJR.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected].
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team! Visa mindre

HR-Controller

Ansök    Okt 2    Höganäs kommun    Controller
I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. Vi sitter i fina lokaler i centrala Höganäs, nära bussförbindelser, centrums trevliga restauranger och har närhet till... Visa mer
I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.


Vi sitter i fina lokaler i centrala Höganäs, nära bussförbindelser, centrums trevliga restauranger och har närhet till havet för reflektion och återhämtning.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av analysarbete och statistik, ett stort intresse för HR och vill ha en roll där du har möjlighet att utveckla och utvecklas?
DÅ är du rätt person för oss !

Du har huvudansvar för att ta fram, utveckla och analysera HR-nyckeltal, att ta fram väl underbyggda beslutsunderlag samt ansvar för systemförvaltning av samtliga HR-system. Tillsammans med HR-chefen utvecklar, implementerar och följer du upp kommunens övergripande personalpolitik. Du arbetar med verksamhetsplanering och internkontroll samt följer upp och rapporterar mål och åtaganden inom HR-området, både på förvaltningsnivå och övergripande för kommunen. Du sammanställer och presenterar månatliga rapporter för olika intressentgrupper samt genomför månadsuppföljning och analys av statistik inom HR-området.
Genom att metodiskt jämföra och analysera olika HR-nyckeltal initierar du tillsammans med övriga medarbetare inom HR ständiga förbättringar. Rollen förutsätter att du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. Omvärldsbevakning, intresse för utveckling och ett genuint intresse för HR-avdelningens hela verksamhet är en självklarhet. Som HR-controller är du en nyckelspelare på HR-avdelningen.

I ditt uppdrag ingår också att vara ansvarig för informationssäkerhet och GDPR för HR-avdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom HR, lön eller ekonomi och som har arbetat minst tre år med controlling och systemförvaltning.
Excel är ett självklart arbetsredskap och du är van att använda olika digitala system och styrsystem.
Du har förståelse och kunskap inom ekonomi och controlling och har förmåga att strukturera och analysera stora mänger data. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation.

Du har gärna erfarenhet av och kan självständigt driva frågor på operativ såväl som på strategisk nivå. Du har god analytisk förmåga, systemvana och mycket goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har mycket goda kunskaper i QlikSense. Det är starkt meriterande om du dessutom har erfarenhet av att driva utvecklingsarbeten kopplat till HR-nyckeltal. God social och kommunikativ förmåga i kombination med ett prestigelöst förhållningssätt. Du är analytisk, modig och resultatorienterad samt trivs i en roll där du får ta egna initiativ. Som person har du god förmåga att självständigt strukturera, planera och utveckla ditt arbete. Du gillar att samarbeta samt har god förmåga att växla mellan detaljer och helhet. Visa mindre

Business Controller

Ansök    Maj 5    Höganäs AB    Business controller
Nu söker Höganäs AB en business controller som vill vara med och driva verksamheten framåt. Du kommer att ingå i Group Finance teamet och du rapporterar till VP Group Business Control. Om tjänsten Nu söker vi en Business Controller till vår verksamhet i Höganäs. I rollen har du ett nära samarbete med både lokala och globala kollegor samtidigt som du förväntas arbeta självständigt och driva de processer som ingår i din roll. I rollen som Business Controller... Visa mer
Nu söker Höganäs AB en business controller som vill vara med och driva verksamheten framåt. Du kommer att ingå i Group Finance teamet och du rapporterar till VP Group Business Control.
Om tjänsten
Nu söker vi en Business Controller till vår verksamhet i Höganäs. I rollen har du ett nära samarbete med både lokala och globala kollegor samtidigt som du förväntas arbeta självständigt och driva de processer som ingår i din roll. I rollen som Business Controller är du en viktig pusselbit i vår organisation och du kommer ges stora möjligheter att utveckla dig själv, såväl som rollen inom företaget.

Du rapporterar till VP Group Business Control och ingår i ett team med bred kompetens och lång erfarenhet.

Huvudsakliga arbetuppgifter: 


• Analysera det månatliga operativa resultatet
• Arbeta med att förbättra analysprocessen, allokeringar, verktyg och rapporter
• Stödja och utmana den globala prognosprocessen, den strategiska planeringen och de årliga målsättningsprocesserna
• Säkerställa och utveckla tillförlitliga och effektiva processer och systemstöd för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i rapportering och prognoser
• Ad hoc-projekt kopplade till kraven i det operativa resultatet för koncernen.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi. Du har minst 2-3 års erfarenhet av controlling/redovisning eller med revision i ett producerande företag. Du har med fördel arbetat i något stort konsoliderings- och BI-system.

Du har hög analytisk förmåga och har en god känsla för att se samband och ifrågasätta arbetssätt. Du är noggrann och tar ansvar för dina processer och du har ett stort driv att arbeta med och ständigt utveckla processer med IT-verktyg. Du kommunicerar proaktivt. Självklart är du detaljorienterad och duktig på Excel. För att lyckas i rollen som Business Controller  behöver du förstå de komplexa vägar som siffrorna tar och att du verkligen gillar att analysera siffror, liksom förmågan att förklara komplexa samband på ett enkelt sätt. Eftersom vi är ett globalt bolag behöver du kunna uttrycka dig väl på engelska, både muntligt och skriftligt.

Förmåner
Med närhet till Kullahalvöns härliga omgivningar erbjuder Höganäs dig stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter samt bra villkor kring semester, pensioner, försäkringar och kompetensutveckling. Vi uppmuntrar våra medarbetare att leva hälsosamt och erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag samt fri tillgång till gym och träningslokal. Vi anser att det är viktigt med en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder därför flexibelt arbetssätt. Som anställd får du även arbetstidsförkortning, subventionerad lunch och vinstdelning.

Att jobba på Höganäs
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du utvecklas och når din fulla potential. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, och precis som oss tror du också på att det är genom öppenhet och samarbete som vi utvecklas – både som individ och företag. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen, och vi, står inför. Höganäs ambition är att leda omställningen för att bättre möta morgondagens behov och bli kunders förstahandsval som global leverantör av hållbara metallpulver – följ med oss på vår resa mot hållbar förändring och netto noll klimatutsläpp.

Mer om Höganäs
Höganäs är världsledande på marknaden för metallpulver med en årlig kapacitet på 500 000 ton. Höganäs vision är att inspirera industrin att göra mer med mindre och ambitionen är att vara det ledande valet för hållbara metallpulver. I nära samarbete med sina kunder utvecklar Höganäs morgondagens lösningar för fordonskomponenter, elmotorer, ytbeläggning, och additiv tillverkning. Höganäs har 16 produktionsanläggningar över hela världen och 2 400 anställda. Omsättningen under 2022 var 12,256 miljarder kronor. Höganäs grundades 1797 och ägs av Lindéngruppen och Wallenbergägda FAM.

Intresserad?
Vi tillämpar löpande rekrytering med sista ansökningsdag 24 maj 2024. Visa mindre

Business Controller Lindéngruppen

Ansök    Jan 23    SJR in Sweden AB    Business controller
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Koncernen består av flera helägda och delägda bolag, bland annat Beckers, Colart, Alex Begg, Höganäs och cReal. Med ett starkt engagemang för samhällsansvar och miljö bidrar koncernen till att forma en mer hållbar framtid. Om tjänsten Nu söker vi en driven Business Controller till vårt globala ekonomiteam på Lindéngruppens huvudkontor i H... Visa mer
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Koncernen består av flera helägda och delägda bolag, bland annat Beckers, Colart, Alex Begg, Höganäs och cReal. Med ett starkt engagemang för samhällsansvar och miljö bidrar koncernen till att forma en mer hållbar framtid.

Om tjänsten
Nu söker vi en driven Business Controller till vårt globala ekonomiteam på Lindéngruppens huvudkontor i Höganäs. Tjänsten kommer att rapportera till koncernens CFO och spela en viktig roll för att stödja genomförandet av koncernens tillväxtstrategi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Business Controller ansvarar du bland annat för:
• Löpande analyser av den finansiella utvecklingen
• Prognoser för koncernen och dess dotterbolag
• Utveckla modeller för simulering av finansiella scenarios
• Driva den strategiska finansiella planeringsprocessen för hela koncernen
• Förbereda rapporter och presentationer för koncernledning och styrelse
• Kontinuerlig förbättring av affärskontrollprocesser, utveckling av rapporteringsformat och strukturer
• Initiera, leda eller delta i ad-hoc-projekt inom finansområdet



Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en universitetsexamen inom företagsekonomi eller liknande och 3–5 års erfarenhet från en Business Controller-roll.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du en analytisk person med stor förmåga att identifiera och lösa problem samt förmedla slutsatser och rekommendationer på ledningsnivå. Du har god förståelse för resultaträkning, balansräkning och kassaflöde, samt erfarenhet av finansiella planeringsprocesser. Du har god kunskap i IT-verktyg som Excel, PowerPoint och Power BI, och trivs i en global och dynamisk miljö.
Som person är du öppen, självständig och nyfiken med ett starkt driv och med en ständig strävan efter förbättring. Du har en hög integritet och behärskar engelska flytande, både i tal och skrift.


Vad erbjuder vi
Att arbeta på Lindéngruppen innebär att bli en del av en värderingsdriven och hållbarhetsfokuserad organisation. Som medarbetare får du möjlighet att bidra till långsiktig utveckling inom innovativa och framtidsinriktade industrier. Lindéngruppen erbjuder en global och dynamisk arbetsmiljö, där medarbetarnas personliga utveckling och engagemang värderas högt. Här får du chansen att arbeta med meningsfulla projekt som skapar värde för både samhället och miljön.

Om företaget
Lindéngruppen är ett andra generationens familjeföretag med fokus på hållbar långsiktig utveckling av industriföretag. Ett starkt engagemang för hållbarhet är en viktig del av vårt syfte och vi är aktiva i en rad lokala, nationella och internationella projekt för att stärka och utveckla de samhällen där vi finns. Vårt engagemang är långsiktigt och vi samarbetar genom strategiska partnerskap med organisationer inom konst, utbildning, forskning och hållbarhet, integration samt barns rättigheter.
Koncernen består av tre helägda bolag; Beckers – global marknadsledare och en ledande leverantör av industrifärger Colart – världsledande konstmaterialföretag, Alex Begg – specialiserad tillverkare av lyxtextilier som kashmirhalsdukar, wraps, plagg och lyxstickade plagg och två delägda företag; Höganäs – världens största producent av metallpulver och cReal – en tillverkare av hållbara havrebaserade livsmedelsingredienser.


Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär?
I denna rekrytering har Lindéngruppen valt att samarbeta med SJR.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected].
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team! Visa mindre

Production Controller

Ansök    Sep 21    Höganäs AB    Controller
Höganäs AB söker en produktionscontroller till vår ekonomiavdelning i den svenska verksamheten. Är du intresserad? Skicka in din ansökan senast den 29 oktober. Om tjänsten Rollen som Production Controller är verksamhetsnära med controlleransvar för ett antal av våra produktionsenheter och du kommer stötta de verksamhetsansvariga i frågor kring kalkylering, kostnadsuppföljning, budgetering och forecast. Vidare är rollen involverad i månadsbokslutsarbetet ti... Visa mer
Höganäs AB söker en produktionscontroller till vår ekonomiavdelning i den svenska verksamheten. Är du intresserad? Skicka in din ansökan senast den 29 oktober.
Om tjänsten
Rollen som Production Controller är verksamhetsnära med controlleransvar för ett antal av våra produktionsenheter och du kommer stötta de verksamhetsansvariga i frågor kring kalkylering, kostnadsuppföljning, budgetering och forecast. Vidare är rollen involverad i månadsbokslutsarbetet till de delar som berör produktion och våra fabriksresultat.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Löpande beräkning och uppföljning av produktkalkyler
• Analys och uppföljning av standardkostnader och varianser
• Bokslut, produktionsredovisning och kostnadsuppföljning
• Forecasts- och budgetarbete

Din profil
Du är civilekonom med flerårig erfarenhet av liknande arbete. Det är fördelaktigt om du tidigare arbetat inom ett producerande bolag men vi välkomnar även sökande som söker nya utmaningar i karriären. Som person är du beredd på att utmana gamla arbetssätt samt har en vilja att automatisera och effektivisera dessa utan att tumma på detaljer och förståelsen för dessa.

Med verksamhet i både Höganäs och Halmstad är placeringsort valbart där regelbundna resor till det ena eller det andra ingår.

Förmåner
Med närhet till Kullahalvöns härliga omgivningar erbjuder Höganäs dig stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter samt bra villkor kring semester, pensioner, försäkringar och kompetensutveckling. Vi uppmuntrar våra medarbetare att leva hälsosamt och erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag samt fri tillgång till gym och träningslokal. Vi anser att det är viktigt med en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder därför flexibelt arbetssätt. Som anställd får du även arbetstidsförkortning, subventionerad lunch och vinstdelning.

Att jobba på Höganäs
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du utvecklas och når din fulla potential. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, och precis som oss tror du också på att det är genom öppenhet och samarbete som vi utvecklas – både som individ och företag. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen, och vi, står inför. Höganäs ambition är att leda omställningen för att bättre möta morgondagens behov och bli kunders förstahandsval som global leverantör av hållbara metallpulver – följ med oss på vår resa mot hållbar förändring och netto noll klimatutsläpp.

Mer om Höganäs
Höganäs är världsledande på marknaden för järn- och metallpulver, med en årlig produktionskapacitet på 500 000 ton. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi morgondagens lösningar för fordonsindustrin, additiv tillverkning, ytbeläggnings- och sammanfogningstekniker; områden som alla bidrar till ett mer hållbart samhälle. Höganäs grundades 1797 och idag sysselsätter vi 2 400 engagerade medarbetare i 15 länder i Europa, Amerika och Asien. Vår omsättning under 2022 var 12,256 miljarder kronor. Våra ägare är Lindéngruppen och FAM.

Intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval så vänta inte med din ansökan, dock senast 29 oktober. Visa mindre

Plant Controller

About the position Calderys Nordic is now looking for a Plant Controller based in Höganäs. Are you an experienced proactive and communicative controller with background from the industrial sector? Are you also a curious and self-motivated team player who wants to find areas for improvement and contribute to business excellence? Then this may be the job for you! In this position as Plant Controller at Calderys you are responsible for controlling activiti... Visa mer
About the position
Calderys Nordic is now looking for a Plant Controller based in Höganäs.

Are you an experienced proactive and communicative controller with background from the industrial sector? Are you also a curious and self-motivated team player who wants to find areas for improvement and contribute to business excellence? Then this may be the job for you!

In this position as Plant Controller at Calderys you are responsible for controlling activities at 4 different locations: Höganäs, Åmål, Mariestad and Ooserthout in the Netherlands. Major part of your time is spent with activities related to the Höganäs plant, where you also are located. Most activities related to the other locations can be carried out on remote, but occasionally you will also visit the sites. You belong to a team of 8 controllers based at different sites in Europe, and you report to the Industrial Controlling Director, EMEA.

As Plant Controller at Calderys you ensure that financial information with accurate data and analysis is provided to stakeholders in a timely manner. You work close to production and financial teams, and you highlight areas for further investigation and improvement.



Responsibilities
Your overall work tasks as Plant Controller include to:

• Prepare reports and analyses to enable managers to control their costs
• Calculate and update standard costs, production costs, efficiencies etc
• Perform and report inventory monthly tracking
• Produce and review monthly plant cost reports with plant or site manager
• Provide specific financial information when required
• Provide support to budget and forecast process
• Analyse and report capex projects
• Perform other controlling and accounting activities
• Highlight areas for improvement


Your profile
You have worked some years as a controller in an industrial business. You also have a relevant education and preferably a Bachelor´s degree. Your understanding of industrial processes and costing principles is good, and you also know about accounting principles. You have extensive experience of working in an ERP system, and preferably then SAP. You know how to analyse data, and you are used to follow kpi:s related to production. You are a skilled Excel user, and you can easily summarize conclusions in Power Point presentations.

As a person, you are self-motivated, curious and questioning. You are organized and analytical with a keen eye for details combined with ability to see the big picture. You are a responsible team player with a strong drive, and you can communicate and convey information in a structured and understandable way. You are fluent in English and preferably also Swedish, spoken and written.


About the organisation
Calderys is a leading global solution provider for industries operating in high temperature conditions. The Group specializes in thermal protection for industrial equipment with a wide range of refractory products, and advanced solutions to enhance steel casting, metallurgical fluxes and molding processes.

As an international business with a presence in more than 30 countries and a strong footprint in the Americas through the brand HWI, a member of Calderys, we offer our employees a world of opportunity.

With a legacy of over 150 years, and an unwavering commitment to excellence, we continue to shape our future through teamwork, customer-centricity and a proactive mindset. We are the vital partner of all high temperature industries and our purpose places sustainability and innovation at the heart of our business. It reflects our reason for existing: to support our customers building a better world through sustainable solutions.

Our values are a driving force in this purpose: We are tenacious, accountable, multicultural and authentic.
In our company, performance is recognized, and learning is promoted. Our services and solutions depend upon the expertise and commitment of our employees. So, we ensure that they have the scope and opportunities to develop their potential within a diverse, inclusive and collaborative setting. It is an environment for people to grow, where every day is a new day and more exciting than the last.
Calderys - Forged in legacy. Fueled by excellence.
For more information, please visit Calderys.com

Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position via Dreamwork's website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications via email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today. Visa mindre

Plant Controller

About the position Calderys Nordic is now looking for a Plant Controller based in Höganäs. Are you an experienced proactive and communicative controller with background from the industrial sector? Are you also a curious and self-motivated team player who wants to find areas for improvement and contribute to business excellence? Then this may be the job for you! In this position as Plant Controller at Calderys you are responsible for controlling activiti... Visa mer
About the position
Calderys Nordic is now looking for a Plant Controller based in Höganäs.

Are you an experienced proactive and communicative controller with background from the industrial sector? Are you also a curious and self-motivated team player who wants to find areas for improvement and contribute to business excellence? Then this may be the job for you!

In this position as Plant Controller at Calderys you are responsible for controlling activities at 4 different locations: Höganäs, Åmål, Mariestad and Ooserthout in the Netherlands. Major part of your time is spent with activities related to the Höganäs plant, where you also are located. Most activities related to the other locations can be carried out on remote, but occasionally you will also visit the sites. You belong to a team of 8 controllers based at different sites in Europe, and you report to the Industrial Controlling Director, EMEA.

As Plant Controller at Calderys you ensure that financial information with accurate data and analysis is provided to stakeholders in a timely manner. You work close to production and financial teams, and you highlight areas for further investigation and improvement.



Responsibilities
Your overall work tasks as Plant Controller include to:

• Prepare reports and analyses to enable managers to control their costs
• Calculate and update standard costs, production costs, efficiencies etc
• Perform and report inventory monthly tracking
• Produce and review monthly plant cost reports with plant or site manager
• Provide specific financial information when required
• Provide support to budget and forecast process
• Analyse and report capex projects
• Perform other controlling and accounting activities
• Highlight areas for improvement


Your profile
You have worked some years as a controller in an industrial business. You also have a relevant education and preferably a Bachelor´s degree. Your understanding of industrial processes and costing principles is good, and you also know about accounting principles. You have extensive experience of working in an ERP system, and preferably then SAP. You know how to analyse data, and you are used to follow kpi:s related to production. You are a skilled Excel user, and you can easily summarize conclusions in Power Point presentations.

As a person, you are self-motivated, curious and questioning. You are organized and analytical with a keen eye for details combined with ability to see the big picture. You are a responsible team player with a strong drive, and you can communicate and convey information in a structured and understandable way. You are fluent in English and preferably also Swedish, spoken and written.


About the organisation
Calderys is a leading global solution provider for industries operating in high temperature conditions. The Group specializes in thermal protection for industrial equipment with a wide range of refractory products, and advanced solutions to enhance steel casting, metallurgical fluxes and molding processes.

As an international business with a presence in more than 30 countries and a strong footprint in the Americas through the brand HWI, a member of Calderys, we offer our employees a world of opportunity.

With a legacy of over 150 years, and an unwavering commitment to excellence, we continue to shape our future through teamwork, customer-centricity and a proactive mindset. We are the vital partner of all high temperature industries and our purpose places sustainability and innovation at the heart of our business. It reflects our reason for existing: to support our customers building a better world through sustainable solutions.

Our values are a driving force in this purpose: We are tenacious, accountable, multicultural and authentic.
In our company, performance is recognized, and learning is promoted. Our services and solutions depend upon the expertise and commitment of our employees. So, we ensure that they have the scope and opportunities to develop their potential within a diverse, inclusive and collaborative setting. It is an environment for people to grow, where every day is a new day and more exciting than the last.
Calderys - Forged in legacy. Fueled by excellence.
For more information, please visit Calderys.com

Welcome to apply for a developing and varied job in an exciting business! You apply for the position via Dreamwork's website, www.dreamwork.se with attached CV in English and personal letter. Unfortunately, we do not have the opportunity to receive any applications via email. We work with ongoing selection, feel free to apply for the position already today. Visa mindre

Production Controller

Ansök    Aug 9    Recipharm AB    Controller
Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 90 anställda.   Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion, tjänsten är en tillsvidareanställning, med önskat tillträde så snart som möjligt.   Du kommer tillhöra avdelningen finans men du arbetar på site i Höganäs. Du rapporterar till Head of finance... Visa mer
Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 90 anställda.

 

Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion, tjänsten är en tillsvidareanställning, med önskat tillträde så snart som möjligt.

 

Du kommer tillhöra avdelningen finans men du arbetar på site i Höganäs. Du rapporterar till Head of finance and controlling Sweden med en streckad linje till site manager för Recipharm Höganäs.

 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:


• Självständigt driva budget- och forecastprocessen på siten
• Kostnadsanalyser och rapportering till ledning, styrelse och globala funktioner
• Bistå i kontakter med koncernens externa och interna revisorer mm
• Utveckla och effektivisera strukturer och rutiner samt ansvara för att internkontrollprocessen samt andra globala riktlinjer följs
• Produkt- och offertkalkylering, lönsamhetsberäkningar och underlag för prissättning av produkter och tjänster
• Stödja redovisningsavdelningen i månads samt årsbokslut samt all rapportering som ligger i linje med globala riktlinjer
• Stödja site manager och ledningsgrupp i strategiska frågor

 

Om dig

Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande akademisk utbildning, samt erfarenhet från en liknande roll i ett större bolag, och som har en god samarbetsförmåga, är strukturerad och proaktiv. Du har också en god analytisk förmåga och känner en stolthet i att göra ett bra jobb.

 

Viktigt för tjänsten är:

 


• Akademisk utbildning, civilekonom eller motsvarande.
• Arbetslivserfarenhet från en liknande roll.
• Goda kunskaper i Excel och i att hantera stora mängder data.
• Erfarenhet av M3/Movex är mycket meriterande.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 

På Recipharm ger vi dig mycket goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Vi är stolta över vår produkt och våra medarbetare. Vi vill också att du kan stå för samt dela våra värdeord med oss: Uthållighet, Respekt, Pålitlighet, Entreprenörskap

Kontaktperson för ev frågor kring tjänsten är Johanna Kvist: [email protected]

Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Välkommen med din ansökan!

Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.


För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Group Controller Product Areas

Ansök    Apr 14    Ogunsen AB (publ)    Koncerncontroller
Höganäs vision is to inspire the industry to make more with less and our ambition is to be the preferred supplier of sustainable metal powders. By utilizing the endless opportunities of our metal powders, we know that we can improve resource efficiency and lead a wave of change for the better. With people at every level of our organization dedicated to redefining what is possible, we continue to amaze the world with new breakthroughs. In this role you wil... Visa mer
Höganäs vision is to inspire the industry to make more with less and our ambition is to be the preferred supplier of sustainable metal powders. By utilizing the endless opportunities of our metal powders, we know that we can improve resource efficiency and lead a wave of change for the better. With people at every level of our organization dedicated to redefining what is possible, we continue to amaze the world with new breakthroughs.

In this role you will work in close cooperation with our Product Area Presidents taking an active part in their leadership teams. You will be an important part of the Global Business Control team and have daily contacts with stakeholders, external and internal, supporting the Product Areas, with efficient, reliable, and proactive financial- and business controlling. This means being an essential contributor to the development and implementation of our business strategy, taking lead of the coordination in a matrix organization across three continents.

Your main responsibilities will be:

- Monthly analyses and comments of each Product Areas financial operative results

- Quarterly Business Reviews for each Product Area

- Proactively support Product Area management towards growth and profitability

- Lead the forecasting and target process and enable strategi fulfilment for each Product Area in our Business Plan Process

- Develop common analysis and visualization of the operative result on Group as well as Product Area level.

- Drive the development of the consolidation and analysis of the operative result as part of Group Business Control Department

- Ad hoc project

You will focus on cost-analysis and follow-up and business cases in respective Product Area as well as develop KPIs and performance measurement tools. You will collaborate with Operations as well as Group Functions in governance tasks and an ongoing focus will be to support relevant stakeholders in each Product Area to improve the quality in business decisions by increasing financial knowledge and awareness. It will be you who prepare Product Area related business process and strategy related material for the Product Areas to the board.

Who are we looking for?

To be able to take on this role we believe that you need a university degree within Finance, Business Administration, or similar. We also believe that you have at least five years or more of experience from an analytical role as Business Controller, Finance Business Partner, or as management consultant or another similar role. Previous experience from an analytical business partner role in an international matrix organization, preferable in the manufacturing industry gives you an advantage as candidate. Whether your previous background you must have shown yourself as a reliable business partner in an international matrix organization and you need a good track record of successful business-oriented actions based on own solid analysis.

To fully grasp the role and be able to deliver on it, you need advanced knowledge of Excel as well as knowledge of tools and systems for visualization and presentation of business insights. You also need experience of working with one or several BI tools and consolidation systems as well as an integrated ERP system.

When it comes to personality you need high goal orientation, well developed analytical skill and the ability to work with several stakeholders in a complex matrix organization without losing sight of the big picture. This is a senior role with several international contacts throughout the organization which means that you need to create long term relationships with people across different cultures which means that fluent spoken and written English is needed.

What do we offer?

We aim to offer a great and meaningful place to work where you can fulfil your potential and ambitions. We welcome all applicants and strive for diversity. We have a clear management philosophy, and just like us you believe that through collaboration and openness we develop as individuals and as a company. We see all employees, regardless of position, as leaders when we approach the challenges that the world - and we - face. In close cooperation with our stakeholders, we steer towards our vision of a sustainable society - and inspire industry to make more with less and aim to pioneer the industry by being the first producer of green metal powder.

At Höganäs we really appreciate our employees, and we want to show it. Not only by making sure that we have good pensions and insurances, but also by encouraging you to stay healthy with training center in the Höganäs facilities and with wellness allowance. We also have a reduction of working hours, subsidized lunch and profit sharing which also is a way of showing that our employees are our greatest investment.

Contact information

In this recruitment, Höganäs cooperates with SJR and for further information about the recruitment process, contact Tomas Vinnersten, Recruitment Consultant at SJR 0766-471614. Welcome with your application containing CV and personal letter with a description of why you are interested in the position and what your contribution would be. All applications and contacts are treated confidentially and in accordance with the GDPR.

About Höganäs

Höganäs is the world leader in the iron and metal powders market, with an annual capacity of 500,000 tons. Together with our customers, we develop tomorrow’s solutions for the automotive industry, surface and joining technologies, additive manufacturing and water treatment, which contribute to a more sustainable society. Höganäs was founded in 1797 and today we employ 2,400 committed people in 16 countries in Americas, Europe and Asia. Our owners are Lindéngruppen and FAM.

For information about how we handle your personal information please see our Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)


Titel: Group Business Controller Operations Visa mindre

Group Business Controller Operations

Ansök    Apr 14    Ogunsen AB (publ)    Koncerncontroller
Höganäs vision is to inspire the industry to make more with less and our ambition is to be the preferred supplier of sustainable metal powders. By utilizing the endless opportunities of our metal powders, we know that we can improve resource efficiency and lead a wave of change for the better. With people at every level of our organization dedicated to redefining what is possible, we continue to amaze the world with new breakthroughs. In this role you wil... Visa mer
Höganäs vision is to inspire the industry to make more with less and our ambition is to be the preferred supplier of sustainable metal powders. By utilizing the endless opportunities of our metal powders, we know that we can improve resource efficiency and lead a wave of change for the better. With people at every level of our organization dedicated to redefining what is possible, we continue to amaze the world with new breakthroughs.

In this role you will work close to our COO and the Global Operations Organization and support with financial analysis. Your main responsibilities will be to:

- develop and steer the workflows of financial analysis and reporting tools on a global scale

- coordinate the creation, break down and following up on decided Business Plan

- develop relevant KPI´s and steer the operations business towards them

- develop the work with standard cost to create possibility to steer ad monitor the business

You will work with forecast and target process for Global Operations and continuously identify and drive business development opportunities in local or global projects. You will also support the matrix organization with a deeper understanding of the Global Operations financial performance.

You will be a member of Global Operations Management team, led by our COO. The position requires some travels to our sites around the world. We have flexible working policies which means that some days of the week you can work from home. The position is placed within Group Business Control but you will have colleagues both locally and at our different sites around the world.



Who are we looking for?

To be able to take on this role we believe that you need a university degree within Finance, Business Administration, or similar. We also believe that you have five years or more of working experience from a similar Business Controlling role in a manufacturing company, preferable within the process industry or other relevant industry that has given you some understanding of the process industry.

To fully grasp the role, we believe that you need some experience of working with standard cost in an integrated ERP system and that you have proven that you are able to get things done in a complex multinational matrix organization with senior stakeholders with different agendas. Experience of consolidated operative results is also regarded a merit.

As a person you need goal orientation and emotional stability enough to lead yourself and others with a positive approach. You need the seniority to be able to handle tight and multiple deadlines, challenge status que and merge diverting agendas without compromising with your own. You also need to be analytical without losing the ability to see the bigger picture. Taking initiative and leading your own work comes natural to you and at the same time you are a good communicator who create a deeper understanding for the financial performance.

This is a senior role with several international contacts throughout the organization which means that you need to create long term relationships with people across different cultures. For this position fluent spoken and written English is needed.



What do we offer?

We aim to offer a great and meaningful place to work where you can fulfil your potential and ambitions. We welcome all applicants and strive for diversity. We have a clear management philosophy, and just like us you believe that through collaboration and openness we develop as individuals and as a company. We see all employees, regardless of position, as leaders when we approach the challenges that the world - and we - face. In close cooperation with our stakeholders, we steer towards our vision of a sustainable society - and inspire industry to make more with less and aim to pioneer the industry by being the first producer of green metal powder.

At Höganäs we really appreciate our employees, and we want to show it. Not only by making sure that we have good pensions and insurances, but also by encouraging you to stay healthy with training center in the Höganäs facilities and with wellness allowance. We also have a reduction of working hours, subsidized lunch and profit sharing which also is a way of showing that our employees are our greatest investment.



Contact information

In this recruitment, Höganäs cooperates with SJR and for further information about the recruitment process, contact Tomas Vinnersten, Recruitment Consultant at SJR 0766-471614. Welcome with your application containing CV and personal letter with a description of why you are interested in the position and what your contribution would be. All applications and contacts are treated confidentially and in accordance with the GDPR.



About Höganäs

Höganäs is the world leader in the iron and metal powders market, with an annual capacity of 500,000 tons. Together with our customers, we develop tomorrow’s solutions for the automotive industry, surface and joining technologies, additive manufacturing and water treatment, which contribute to a more sustainable society. Höganäs was founded in 1797 and today we employ 2,400 committed people in 16 countries in Americas, Europe and Asia. Our owners are Lindéngruppen and FAM.

For information about how we handle your personal information please see our Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Group Business Controller Operations Visa mindre

Produktionscontroller

Ansök    Feb 1    Experis AB    Controller
Är du tillgänglig omgående för ett nytt spännande uppdrag hos vår kund i Höganäs? Vi söker dig med erfarenhet av controlling samt redovisning, gärna från en producerande verksamhet. Uppdraget Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och pågår initialt ett halvår. För rätt person finns möjlighet till förlängning eller övertag hos kund. Rollen Din roll som produktionscontroller innebär att arbeta verksamhetsnära, skapa förståelse för både... Visa mer
Är du tillgänglig omgående för ett nytt spännande uppdrag hos vår kund i Höganäs?
Vi söker dig med erfarenhet av controlling samt redovisning, gärna från en producerande verksamhet.

Uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och pågår initialt ett halvår. För rätt person finns möjlighet till förlängning eller övertag hos kund.


Rollen

Din roll som produktionscontroller innebär att arbeta verksamhetsnära, skapa förståelse för både verksamheten och affärsmodellerna, samt ha förmågan att sätta detta i ett större perspektiv.
De mest väsentliga ansvarsområdena innefattar analys, kostnadsuppföljning, standardprissättning och forecast, samt rapportering och bokslutsarbete.

Exempel på andra arbetsuppgifter:

* Kostnads- och lönsamhetsanalyser
* Uppföljning av tillverknings- och prisdiffar
* Utveckla och upprätthålla korrekta produktkalkyler

Din profil

Då du har en supporterande roll är det viktigt att du är en god kommunikatör. Du är en prestigelös person som är bra på att samarbeta. Det är en fördel om du arbetat med controlling och redovisning i en producerande verksamhet. För att lyckas i denna roll krävs det att du är kunnig i Office-paketet och det är även meriterande om du har erfarenhet från M3 och Qlikview.
Vi ser helst att du har en akademisk examen i ekonomi eller motsvarande.



Ansökan

Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via email, men har du frågor om tjänsten eller om hur det fungerar att arbeta som konsult får du gärna höra av dig till konsultchef Hanna Sievert [email protected] eller +46720768900

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Visa mindre

Business Controller till Nordic Waterproofing i Höganäs

Ansök    Nov 28    Invici AB    Business controller
Är du en senior Business Controller som är på jakt efter en ny spännande tjänst i ett börsnoterat bolag med en bra tillväxt och lönsamhet? Då kanske tjänsten på Nordic Waterproofing kan var rätt för just dig! VD:n Mats Lindborg säger "Business Controllern är min högra hand som kommer att jobba verksamhetsnära med både produktion och affären och som kommer vara en vital del av bolagets fortsatta utveckling på både den svenska och norska marknaden." Om upp... Visa mer
Är du en senior Business Controller som är på jakt efter en ny spännande tjänst i ett börsnoterat bolag med en bra tillväxt och lönsamhet? Då kanske tjänsten på Nordic Waterproofing kan var rätt för just dig!

VD:n Mats Lindborg säger "Business Controllern är min högra hand som kommer att jobba verksamhetsnära med både produktion och affären och som kommer vara en vital del av bolagets fortsatta utveckling på både den svenska och norska marknaden."

Om uppdragsgivaren
Nordic Waterproofing är ledande leverantör av tätskiktslösningar för byggnader och infrastruktur i Sverige och har en expansiv strategi i Norge. Koncernen är förvärvsinriktad och tar kontinuerligt marknadsandelar inom både nuvarande och närliggande produktområden.

Vad får dig att trivas hos uppdragsgivaren
Nordic Waterproofing består av etablerade och starka varumärken där bolaget har växt under åren och planerar för en fortsatt tillväxt, såväl organisk som via förvärv. I Sverige marknadsförs produkterna genom varumärkena Mataki och Trebolit som båda har funnits i mer än 100 år. Det är en trivsam och god stämning på arbetsplatsen med tydliga värdeord så som glädje, ansvar och engagemang vilka genomsyrar verksamheten. Som Business Controller ingår du i ledningsgruppen och få möjlighet att jobba verksamhetsnära i en platt organisation gentemot såväl produktion- som entreprenadverksamheten. Placering blir huvudsakligen vid kontoret i Höganäs, men med möjlighet att arbeta delvis på distans och det ingår ca 20-40 resdagar per år.

Beskrivning av tjänsten
Som Business Controller kommer du att arbeta i en bred och central roll där du ansvarar för verksamhetsstyrning, uppföljning, planering, analys och rapportering. Då organisationen är decentraliserad innebär det att du har mycket kontaktytor med ansvariga i verksamheten i syfte att koppla siffrorna till affären och öka lönsamhetsförståelsen. Genom din närvaro och ditt engagemang i verksamheten skapas också möjlighet till erfarenhetsutbyte och affärsutveckling mellan bolagen. Du ingår i ledningsgruppen med totalt 5 personer och du rapporterar direkt till VD. Vidare har du ett nära samarbete med övriga kollegor i såväl det svenska som norska bolaget samt koncernekonomi och SSC.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Månadsrapportering, avvikelseanalyser samt uppföljning och förbättringsförslag
- Leda budget- och prognosarbete
- Upprätta lönsamhetsanalyser, lagervärderingar, inköpsanalyser, projektuppföljning och finansieringslösningar
- Vara delaktig i förvärv
- Ansvar för processer och system inom Finance samt vidareutveckling av dessa
- Ekonomirelaterade projekt

Vem är du?
Du har en akademisk examen inom ekonomi med minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som har en stor vana av att jobba i en verksamhetsnära roll och då gärna inom produktion och/eller entreprenadverksamhet, där du har vana av att jobba såväl operativt som strategiskt. Du har hög analytisk förmåga och utmanar det rådande i att ständigt utvecklas. Vidare är du kommunikativ och har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomi för icke-ekonomer. Du kommunicerar flytande i något av de skandinaviska språken likväl som engelska.

Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel samt erfarenhet av att arbeta med såväl affärssystem som BI-verktyg. Troligen kommer du från en liknande linje- eller koncernposition alternativt från konsultbranschen. Det ses som meriterande med erfarenhet av förvärv eller due diligence processer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där du som person är drivande, nyfiken och på ett affärsmässigt sätt ifrågasätter och utmanar. Du är prestigelös och jordnära i ditt sätt att skapa goda relationer på olika nivåer inom organisationen. För rätt person erbjuds möjlighet att efterhand ta sig an nya och mer kvalificerade uppgifter och växa vidare i sin roll.

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Nordic Waterproofing med Invici. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jeanette Wahrenberg, 0707-765091 alternativt Patrik Lilja, 0709- 810048. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 2 januari 2023.

Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.

Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år. Visa mindre

Controller

Ansök    Dec 13    Recipharm AB    Financial controller
Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 115 anställda.   Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion Vi söker en Controller med ansvar för all ekonomisk uppföljning och rapportering. Du kommer att vara en viktig supportfunktion till ledningen på siten och rapporterar dels till Group Finance o... Visa mer
Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 115 anställda.

 

Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion

Vi söker en Controller med ansvar för all ekonomisk uppföljning och rapportering. Du kommer att vara en viktig supportfunktion till ledningen på siten och rapporterar dels till Group Finance och dels direkt till VD.

Vi tror att du är en driven person med god problemlösningsförmåga som motiveras av att verka i en organisation där egna initiativ välkomnas. Bolaget befinner sig i ett tillväxtskede och det är därför viktigt att du trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket. Som person är du utåtriktad, prestigelös och har god samarbetsförmåga. Vi erbjuder en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi är dessutom ett engagerat gäng som vill ha kul på jobbet.

 

Arbetsuppgifter


• Ansvar för att självständigt driva och genomföra ekonomisk granskning, analys, kontroll, rapportering och uppföljning av resultat i hela tillverkningskedjan
• Ansvar för effektiva och tydliga ekonomi- och internkontrollprocesser enligt koncernriktlinjer
• Ansvar för genomförande och samordning av budget- och prognosprocesser
• Ansvar för att ta fram produkt- och offertkalkylering, lönsamhetsberäkningar och underlag för prissättning av produkter och tjänster
• Samverkan med shared-service ekonomifunktion för optimering av lokala processer och koncernprocesser för ekonomisk rapportering
• Ansvar för att utveckla BI-verktyg som stödjer processen och de chefer som tar beslut baserat på ekonomisk uppföljning
• Ansvar för att utföra månads- och årsbokslut i samverkan med shared-service ekonomifunktionen
• Proaktivt arbete med att stödja VD och övriga i ledningen i ekonomiska frågor. Samverkan i och kravställning av globala processer och system är också en del av ansvaret

 

Kvalifikationer


• Civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i producerande industri. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och revision.
• Erfarenhet av komplexa affärssystem i producerande miljö
• Avancerad användare av analysverktyg tex QlikSense, SAC, Power BI etc

 

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och tycker det låter intressant kan vi erbjuda en möjlighet att vara med om att forma vår spännande framtida utveckling.


Vi vill att du söker direkt via vår hemsida www.recipharm.com Vi vill ha din ansökan senast 2023-01-13. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut.

 


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.


För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Elhandelsansvarig / elhandelskoordinator Höganäs Energi

Ansök    Sep 20    Dreamwork Scandinavia AB    Controller
Kort om tjänsten Till Höganäs Energi söker vi en person för att arbeta med deras elhandel. Du kommer vara en backup till nuvarande elhandelsansvarig (konsult) och efterhand kommer du att ta över mer och mer uppgifter. Så här finns en stor möjlighet för dig som vill utvecklas inom området. Kanske sitter du idag på backoffice för elhandel, fondförvaltning eller har du på något annat sätt skaffat dig koll på elhandeln. Andra uppgifter som systemförvaltning, c... Visa mer
Kort om tjänsten
Till Höganäs Energi söker vi en person för att arbeta med deras elhandel. Du kommer vara en backup till nuvarande elhandelsansvarig (konsult) och efterhand kommer du att ta över mer och mer uppgifter. Så här finns en stor möjlighet för dig som vill utvecklas inom området. Kanske sitter du idag på backoffice för elhandel, fondförvaltning eller har du på något annat sätt skaffat dig koll på elhandeln. Andra uppgifter som systemförvaltning, controlling eller arbete inom ekonomi bedömmer vi som likvärdiga.

Sökort: elhandel, elansvarig, el, elbranschen, elmarknad, riskbedömning, analys, förvaltning, backoffice, säljbackoffice, controller

Arbetsuppgifter
• Produkthantering och utveckling i vårt system.
• Portföljhantering och förvaltning av våra elinköp.
• Rapportering och kontroll av den löpande verksamheten både internt men också i externa system.
• Omvärldsspaning och analys av marknaden.
• Hålla löpande dialog med vår balansansvariga.
• Hantera regelverket och förändringar inom elhandelsaffären
• Stödja säljorganisationen med avtal, material och utbildning vid behov.
• Hjälpa till med kundhanteringen så som administrera avtal, förlängningar och uppsägningar
• Utveckla och växa vår elhandelsaffär tillsammans med organisationen.

Du rapporterar till Sälj och Marknadschef samt ingår i avdelningen Sälj och Marknad som idag består av 12 personer.
Tjänsten är en anställning direkt hos Höganäs Energi och rekryteringen sköts av Dreamwork.


Vem är du som person
För att lyckas i rollen ser vi en positiv, strukturerad och initiativtagande person som tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta och ha kontakter med såväl personer inom organisationen som utåt, samtidigt bör du också vara självgående och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Att kunna konversera och kommunicera på ett förtroendeingivande sätt såväl muntligt som skriftligt är av vikt i tjänsten och du talar och skriver svenska obehindrat.

Om verksamheten
Höganäs Energi ägs av Höganäs kommun och ger energi till Kullabygden med hållbarhet som ledord. Därför är cirka 90 procent av vår fjärrvärme återvunnen restenergi från bygdens industrier. Vi ger också våra invånare obegränsad, snabb surf genom fiber. Till och med fyren längs ut på Kullahalvön är ansluten till fiber. Elnätet är den drivande motorn i bolaget och här har vi vårt hjärta och ursprung. Oavsett väderlek tryggar våra medarbetare elnätets funktion genom underhåll, förbättringar och snabba reparationer.
Vi säljer givetvis också energilösningar och el och ser oss som det trygga, självklara valet för alla som bor i Kullabygden. Bland energilösningar hör det till att erbjuda Kullabygdens olika aktörer miljövänliga solcellslösningar, batterier och laddstolpar för elfordon, något som ökar kraftigt och som bara är början på en revolution inom det vi kan bäst – hållbara, lokalproducerade lösningar som är bra både för invånarna, företagen och miljön, här där vi verkar och bor. Tillsammans skapar vi hållbarhet för Kullabygden.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt [email protected] Visa mindre

Controller - Surface Tech

Ansök    Nov 2    Roi Rekrytering Sverige AB    Controller
Controller - Surface Technology Om företaget Välinge utvecklade 1993 världens första mekaniska låssystem för bland annat laminat- och trägolv. Mekaniska låssystem möjliggör limfri läggning och har under det senaste året tagit en betydande del av världsmarknaden. Välinge har idag en omfattande patentportfölj avseende olika golvsystem och mer än 250 licenstagare, däribland flertalet av världens ledande internationella golvföretag och har på senare år även ... Visa mer
Controller - Surface Technology

Om företaget

Välinge utvecklade 1993 världens första mekaniska låssystem för bland annat laminat- och trägolv. Mekaniska låssystem möjliggör limfri läggning och har under det senaste året tagit en betydande del av världsmarknaden. Välinge har idag en omfattande patentportfölj avseende olika golvsystem och mer än 250 licenstagare, däribland flertalet av världens ledande internationella golvföretag och har på senare år även breddat verksamheten till bland annat möbelbranschen.
Huvudverksamheten är baserad i Viken utanför Helsingborg, men med dotterbolag i USA, Kina, Kroatien och England, och antalet anställda i koncernen uppgår till drygt 285 personer.
Välinge har under flera år haft en stark tillväxt och är ett av Sveriges mest lönsamma företag. Välinge ägs av familjen Perván och det globala investmentbolaget Kirkbi.
Bakgrund
Vår nuvarande controller kommer gå vidare till nya utmaningar och vi söker nu en ersättare. Du blir en central medarbetare i den svenska ekonomiavdelningen men med globalt ansvar. Den svenska ekonomiavdelningen består av 9 personer och du rapporterar direkt till CFO.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär global controller för affärsområdet Surface Technology som primärt inkluderar produktion och försäljning av Välinges unika och högteknologiska trägolv (Woodura ®).
Controllingen omfattar hela kedjan från inköp, produktion till försäljning och analys inom respektive område.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta exempelvis:
Medverka i framtagande av långtidsplaner
Ansvara för framtagning av budget
Ansvara för månadsbokslut/kvartalsbokslut för affärsområdet Surface Technology
Analys av volymer, priser och marginaler
Medverka i framtagning av internpriser/transfer pricing
Uppföljning och analys av tillverkningskostnader, lagerrörelser och lagervärde
Uppföljning och analys av rörelsekostnader
Upprätta rapporter till organisation och ägare
Investeringsuppföljning
Säkerställa korrekthet och utveckla BI-rapporter
Koordinera ekonomiska frågeställningar med och inom Surface Technology organisationen

Vi genomför just nu en stor investering i en ny produktionsanläggning av ovan nämnda golv i Kroatien (den existerande finns i Viken). Den nya anläggning kommer tas i drift vid årsskiftet vilket medför utökad komplexitet och behov av att sätta processer och uppföljning på plats.

Tjänsten kommer sannolikt innebära ett antal/fåtal resor per år till den nya anläggningen i Kroatien.

Kvalifikationer och erfarenhet
Avancerad controlling i medelstort eller stort bolag
Affärssystem (Monitor meriterande)
Producerande bolag med enheter i utlandet
Koncern med flera bolag

Personliga egenskaper

Strukturerad
Driven och självgående
Flexibel
Noggrann
Förmåga att snabbt sätta sig in i nya uppgifter och problemlösa
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Typ av tjänst
Heltid, tillsvidareanställning med placering i Viken
Tillträde
Snarast enligt överenskommelse
Språkkunskaper
Svenska och engelska i tal och skrift

Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.
Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

För mer information om tjänsten kontakta Andreas Lindqvist, CFO, mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan!

OBS! Telefonsamtal eller mail från externa rekryteringsfirmor undanbedes! Visa mindre

Controller

Ansök    Nov 3    Recipharm AB    Controller
Driven Controller med intresse för industriell produktion   Recipharm Höganäs AB Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 9000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl ... Visa mer
Driven Controller med intresse för industriell produktion

 

Recipharm Höganäs AB


Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 9000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget, med huvudkontor i Stockholm, omsätter cirka 11 miljarder kronor, och har utvecklings- och tillverknings-anläggningar i Sverige, Europa, Indien, USA och Israel.

För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com

Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 115 anställda. 

 

Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion

Vill du vara med och förstärka vår organisation under pågående expansion?  Vi söker en Site Controller med ansvar för all ekonomisk uppföljning och rapportering. Du kommer att vara en viktig supportfunktion till ledningen på siten och rapporterar dels till Group Finance och dels direkt till VD.

Du behöver tycka det är spännande att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter beroende av behovet. Vi erbjuder en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi är dessutom ett engagerat gäng som vill ha kul på jobbet.

 

Arbetsuppgifter


• Ansvar för att självständigt driva och genomföra ekonomisk granskning, analys, kontroll, rapportering och uppföljning av resultat i hela tillverkningskedjan inklusive projekt.
• Ansvar för effektiva och tydliga ekonomi och internkontrollprocesser enligt koncernriktlinjer
• Ansvar för genomförande och samordning av budget- och prognosprocesser
• Ansvar för att ta fram produktkalkyler, lönsamhetsberäkningar och underlag för prissättning av produkter och tjänster
• Samverkan med shared-service ekonomifunktion för optimering av lokala processer och koncernprocesser för ekonomisk rapportering
• Ansvar för att tillägna sig BI-verktyg som stödjer processen och de chefer som tar beslut baserat på ekonomisk uppföljning.
• Ansvar för att utföra och rapportera månads- och årsbokslut i samverkan med shared-service ekonomifunktionen

 

Kvalifikationer


• Civilekonom eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i producerande industri.
• Erfarenhet av komplexa affärssystem i producerande miljö, gärna M3.
• Avancerad användare av analysverktyg tex QlikSense, SAC, Power BI etc
• Det är viktigt att du har samarbetsförmåga, är kommunikativ och jobbar proaktivt med att stödja VD och övriga i ledningen i ekonomiska frågor. Dessutom med förmåga att undersöka och presentera hur verksamheten kan representeras på bästa sätt ur ekonomiskt perspektiv. Samverkan i och kravställning av globala processer och system är också en del av ansvaret.


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.


För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Budgetcontroller

Ansök    Maj 11    Höganäs kommun    Budgetplanerare
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en budgetcontroller till Höganäs kommun. Du kommer till en ekonomiavdelning med erfarna och duktiga kollegor där du kommer att leda och utveckla kommunens budget- och investeringsprocess.
Varmt välkommen till Höganäs kommun där många väljer att stanna länge och ger höga betyg år efter år i medarbetarundersökningar.

Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen samt med övriga bolag och förvaltningar inom koncernen.

Ett urval av dina uppgifter är att:
- Skapa möjligheter för en enhetlig, kvalitetssäkrad och effektiv budgetprocess. Informera, utbilda och vara diskussionspartner.
- Genomföra utredningar och analyser.
- Ta del av trendspaning inom yrkesområdet, bl a av digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser.
- Projektledning.
- Bevaka, analysera och kommunicera förändringar i lagstiftning och regelverk.
- Utveckla ekonomistyrning och analys i förvaltning och koncern.
- Utveckla och förvalta systemstöd i nuvarande affärssystem ERP:s budgetmodul samt utveckla koncernens BI-verktyg Qlik.
- Utveckla styrning av investeringsprocessen.

Du drivs av stor nyfikenhet inför kommunens verksamheter och har ett intresse av samhällsutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Ansök omgående, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Magnus Persson, rekryteringskonsult, [email protected]
Vi välkomnar din ansökan och eftersträvar mångfald i vår rekryteringsprocess.



KVALIFIKATIONER
För att trivas i denna roll ska du ha:
- Högskoleutbildning inom ekonomi.
- Goda kunskaper inom ekonomistyrning.
- Goda kunskaper inom redovisning.
- Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete inom större organisation.
- Erfarenhet från större ekonomi-/affärssystem.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet från offentlig förvaltning.
- Goda kunskaper av Qlik eller annat BI-verktyg.
- Kunskap från Agresso/UBW/ERP.

I ditt uppdrag ingår att tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomer och controllers leda och utveckla kommunens budget- och investeringsprocess.

Höganäs är en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Vi är ett gäng med härliga kollegor som jobbar intensivt och har roligt tillsammans. Vi har nära till skratt och vet att arbetsglädje gör att vi presterar bättre och når fantastiska resultat tillsammans. Vi är öppensinnade, måna om våra kollegor och vi tror på varandra.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Budgetcontroller Höganäs kommun

Ansök    Maj 10    Randstad AB    Controller
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en budgetcontroller till Höganäs kommun. Du kommer till en ekonomiavdelning med erfarna och duktiga kollegor där du kommer att leda och utveckla kommunens budget- och investeringsprocess.  Varmt välkommen till Höganäs kommun där många väljer att stanna länge och ger höga betyg år efter år i medarbetarundersökningar. Ansvarsområden I ditt uppdrag ingår att tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomer och controllers leda ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en budgetcontroller till Höganäs kommun. Du kommer till en ekonomiavdelning med erfarna och duktiga kollegor där du kommer att leda och utveckla kommunens budget- och investeringsprocess. 
Varmt välkommen till Höganäs kommun där många väljer att stanna länge och ger höga betyg år efter år i medarbetarundersökningar.

Ansvarsområden
I ditt uppdrag ingår att tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomer och controllers leda och utveckla kommunens budget- och investeringsprocess.

Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen samt med övriga bolag och förvaltningar inom koncernen.

Ett urval av dina uppgifter är att:
Skapa möjligheter för en enhetlig, kvalitetssäkrad och effektiv budgetprocess. Informera, utbilda och vara diskussionspartner. 
 Genomföra utredningar och analyser. 
 Ta del av trendspaning inom yrkesområdet, bl a av digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser.
 Projektledning.
 Bevaka, analysera och kommunicera förändringar i lagstiftning och regelverk.
 Utveckla ekonomistyrning och analys i förvaltning och koncern.
Utveckla och förvalta systemstöd i nuvarande affärssystem ERP:s budgetmodul samt utveckla koncernens BI-verktyg Qlik.
Utveckla styrning av investeringsprocessen.

Du drivs av stor nyfikenhet inför kommunens verksamheter och har ett intresse av samhällsutveckling.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer
För att trivas i denna roll ska du ha:
Högskoleutbildning inom ekonomi.
Goda kunskaper inom ekonomistyrning.
Goda kunskaper inom redovisning.
Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete inom större organisation.
Erfarenhet från större ekonomi-/affärssystem.

Det är meriterande om du har: 
Erfarenhet från offentlig förvaltning.
Goda kunskaper av Qlik eller annat BI-verktyg.
Kunskap från Agresso/UBW/ERP.


Ansökan
Ansök omgående, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Magnus Persson, rekryteringskonsult, [email protected]
Vi välkomnar din ansökan och eftersträvar mångfald i vår rekryteringsprocess.

Om företaget
Höganäs är en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Vi är ett gäng med härliga kollegor som jobbar intensivt och har roligt tillsammans. Vi har nära till skratt och vet att arbetsglädje gör att vi presterar bättre och når fantastiska resultat tillsammans. Vi är öppensinnade, måna om våra kollegor och vi tror på varandra. Visa mindre

Sustainability Controller

Ansök    Feb 15    Höganäs AB    Controller
Are you exceptionally good with numbers, analytical, and looking for a company with a strong commitment to sustainability? Here is the job for you! About the position Sustainability is a core part of Höganäs’ strategy and we are now looking for a person who wants to join Höganäs in the role as a Sustainability Controller. You will be at the centre of a large international network of colleagues and your main task will be to develop Höganäs’ sustainability r... Visa mer
Are you exceptionally good with numbers, analytical, and looking for a company with a strong commitment to sustainability? Here is the job for you!
About the position
Sustainability is a core part of Höganäs’ strategy and we are now looking for a person who wants to join Höganäs in the role as a Sustainability Controller. You will be at the centre of a large international network of colleagues and your main task will be to develop Höganäs’ sustainability reporting and implement reporting best practice. You will produce external and internal reports and manage the annual sustainability reporting process according to GRI and other applicable standards. 

Your role will contribute to the managements business insight and decision-making. You will support the organization with responses to sustainability questionnaires from customers and other stakeholders and respond to ESG rating reports. You will cooperate with Corporate communications to develop Höganäs’ Sustainability communication materials and maintain the sustainability content at the webpage. 

In this role you will report to Höganäs Director Group Sustainability and the location is in Höganäs, Sweden.

Your profile

• 3+ years of relevant experience of sustainability reporting, preferably within industry.
• Strong working knowledge on relevant regulatory frameworks and reporting standards such as GRI Standards, GHG Protocol, SBTi.
• In-depth knowledge of EHS related reporting and performance indicators and experience from financial and/or integrated annual and quarterly reporting.
• Proficient in Microsoft Office, particularly in MS Excel and MS PowerPoint. MS Power BI or other visualization tool is desirable, with the ability to create high quality presentation materials, graphs and visualisations of data.
• Experience from international working environment and excellent knowledge of spoken and written Swedish and English. Other languages can be an asset.
• University degree in accounting & finance, environmental sciences, engineering or equivalent education.
• Excellent communication, interpersonal and influencing skills, with ability to work across different cultures, functions and organizational levels.
• Meticulous and structured with strong analytical and problem-solving skills.

 

Working at Höganäs
We aim to offer a great and meaningful place to work where you can fulfil your potential and ambitions. We have a clear management philosophy, and just like us you believe that through collaboration and openness we develop as individuals and as a company. We see all employees, regardless of position, as leaders when we approach the challenges that the world - and we - face. In close cooperation with our stakeholders, we steer towards our vision of a sustainable society – and inspire industry to make more with less.

More about Höganäs
Höganäs is the world leader in the iron and metal powders market, with an annual capacity of 500,000 tons. Together with our customers, we develop tomorrow’s solutions for the automotive industry, surface and joining technologies, additive manufacturing and water treatment, which contribute to a more sustainable society. Höganäs was founded in 1797 and today we employ 2,400 committed people in 16 countries in Americas, Europe and Asia. Our turnover in 2020 was €0.8 billon. Our owners are Lindéngruppen and FAM.

Interested?
We have an ongoing recruitment process so do not hesitate to apply.

If you have any questions, you can contact:

Director Group Sustainability Catharina Nordeman, +46 709 85 05 50 or

HR Business Partner Anne Mari Fagerström, +46 730 82 91 92 Visa mindre

Driven Controller med intresse för industriell produktion

Ansök    Maj 6    Recipharm AB (Publ)    Controller
Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 80 anställda.   Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion Vill du vara med och förstärka vår organisation under pågående expansion?  Vi söker en Controller med ansvar för all ekonomisk uppföljning och rapportering. Du kommer att vara en viktig support... Visa mer
Recipharm Höganäs AB är en av de svenska anläggningarna och tillverkar och packar främst pulverformiga läkemedel i olika typer av påsförpackningar och har idag ca 80 anställda.

 

Recipharm Höganäs söker en driven Controller med intresse för industriell produktion

Vill du vara med och förstärka vår organisation under pågående expansion?  Vi söker en Controller med ansvar för all ekonomisk uppföljning och rapportering. Du kommer att vara en viktig supportfunktion till ledningen rapporterar direkt till VD.

Du behöver dessutom tycka det är spännande att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter beroende av behovet. Vi erbjuder en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi är dessutom ett engagerat gäng som vill ha kul på jobbet.

Arbetsuppgifter


• Ansvar för att självständigt driva och genomföra ekonomisk granskning, analys, kontroll, rapportering och uppföljning av resultat i hela tillverkningskedjan inklusive projekt.
• Ansvar för effektiva och tydliga ekonomi och internkontrollprocesser enligt koncernriktlinjer
• Ansvar för genomförande och samordning av budget- och prognosprocesser
• Ansvar för att ta fram produkt- och offertkalkylering, lönsamhetsberäkningar och underlag för prissättning av produkter och tjänster
• Samverkan med shared-service ekonomifunktion för optimering av lokala processer och koncernprocesser för ekonomisk rapportering
• Ansvar för att utveckla BI-verktyg som stödjer processen och de chefer som tar beslut baserat på ekonomisk uppföljning.
• Ansvar för att utföra månads- och årsbokslut i samverkan med shared-service ekonomifunktionen

 

Kvalifikationer


• Civilekonom eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i producerande industri.
• Erfarenhet av komplexa affärssystem i producerande miljö samt förståelse för systemarkitektur då byte av affärssystem kommer att ske under 2021/2022.
• Avancerad användare av analysverktyg tex QlikSense, Power BI etc
• Det är viktigt att du har samarbetsförmåga, är kommunikativ och jobbar proaktivt med att stödja VD och övriga i ledningen i ekonomiska frågor. Dessutom med förmåga att undersöka och presentera hur verksamheten kan representeras på bästa sätt ur ekonomiskt perspektiv.

 


Om Recipharm
Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.


För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com Visa mindre

Controller Höganäs kommun

Ansök    Jan 11    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Nu har du möjlighet att söka tjänsten som Controller till ekonomiavdelningen hos en av Sveriges finaste kommuner. Du kommer till en ekonomiavdelning med erfarna och duktiga kollegor. Varmt välkommen till Höganäs kommun där du har goda utvecklingsmöjligheter.  Ansvarsområden I ditt uppdrag ingår att vidareutveckla och effektivisera kommunens ekonomiprocesser tillsammans med verksamhetsansvariga, kommunens ekonomer och ekonomichefen. Arbet... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu har du möjlighet att söka tjänsten som Controller till ekonomiavdelningen hos en av Sveriges finaste kommuner. Du kommer till en ekonomiavdelning med erfarna och duktiga kollegor. Varmt välkommen till Höganäs kommun där du har goda utvecklingsmöjligheter. 

Ansvarsområden
I ditt uppdrag ingår att vidareutveckla och effektivisera kommunens ekonomiprocesser tillsammans med verksamhetsansvariga, kommunens ekonomer och ekonomichefen. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen samt med övriga bolag och förvaltningar inom koncernen.
Du drivs av stor nyfikenhet inför kommunens verksamheter och har ett intresse av samhällsutveckling.


Ett urval av dina uppgifter är att:
·         Tillsammans leda och utveckla förvaltningens och kommunens ekonomiprocesser. 
·         Skapa möjligheter för ett enhetligt, kvalitetssäkrat och effektivt arbetssätt i kommunen. 
·         Informera, utbilda och vara diskussionspartner.
·         Stödja budgetansvariga med uppföljning, budget och analys. 
·         Genomföra utredningar och analyser. 
·         Sammanställa, analysera och kommunicera ekonomisk data till organisationen.
·         Projektledning.
·         Resurs och rådgivare i organisationen kring ekonomiprocesserna.
·         Bevaka, analysera och kommunicera förändringar i lagstiftning och regelverk
·         Utveckla ekonomistyrning och analys.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid

Arbetstider
100%

Kvalifikationer
För att trivas i denna rollen skall du ha:
• Högskoleutbildning inom ekonomi 
• Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete inom större organisation (minst 3 år)
• Erfarenhet från större ekonomi-/affärssystem
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska god i tal och skrift
• Stark kommunikativ förmåga (i både små och stora grupper).

Det är meriterande om du har: 
• Erfarenhet från offentlig förvaltning
• Erfarenhet av kommunal redovisning
• Goda kunskaper av Qlik eller annat BI-verktyg
• Goda kunskaper inom ekonomistyrning.
• Goda kunskaper inom redovisning

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2022-02-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Magnus Persson, Rekryteringskonsult, [email protected]

Om företaget
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Vi är ett gäng med härliga kollegor som jobbar intensivt och har roligt tillsammans. Vi har nära till skratt och vet att arbetsglädje gör att vi presterar bättre och når fantastiska resultat tillsammans. Vi är öppensinnade, måna om våra kollegor och vi tror på varandra. Därför är vi glada över att många väljer att stanna länge och ger Höganäs kommun höga betyg år efter år i vår medarbetarundersökning. Visa mindre

Erfaren controller

Ansök    Aug 4    Höganäs kommun    Controller
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Vi är ett gäng med härliga kollegor som jobbar intensivt och har roligt tillsammans. Vi har nära till skratt och vet att arbetsglädje gör att vi presterar bättre och når fantastiska resultat tillsammans. Vi är öppensinnade, måna om våra kollegor och vi tror på varandra.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att Höganäs kommun använder sina resurser på ett så effektivt sätt som möjligt! Som erfaren controller får du ett utvecklande, utmanande och spännande jobb. I ditt uppdrag ingår att vidareutveckla och effektivisera kommunens ekonomiprocesser tillsammans med verksamhets- och budgetansvariga, kommunens ekonomer och ekonomichefen. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen samt med övriga bolag och förvaltningar inom koncernen.



Du drivs av stor nyfikenhet inför kommunens verksamheter och har ett intresse av samhällsutveckling. Som controller i Höganäs kommun arbetar du tillsammans med verksamheterna i hela ekonomiprocessen.
På ekonomiavdelningen kommer du att vara en del av ett härligt gäng. Vi vet att arbetsglädje gör att vi presterar bättre och att vi når fantastiska resultat tillsammans. Vi är öppensinnade, måna om våra kollegor och vi tror på varandra.
Höganäs är en expansiv kommun som sticker ut och vill vara bland de bästa. Vill du jobba i en kommun där det finns en bra gemenskap, stora visioner och grymma kollegor? Då är det hos oss du ska vara!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, civilekonomexamen eller liknande utbildning och har några års erfarenhet av arbete som controller, gärna i en större organisation eller kommunkoncern. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ekonomiprocesserna inom socialtjänst- eller utbildningsområdet. Du har goda erfarenheter av kvalificerat ekonomiarbete och håller dig uppdaterad inom ditt yrkesområde.

För att lyckas i rollen krävs det att du har en analytisk förmåga och är duktig på att hitta lösningar på komplexa frågor. Du driver ditt arbete framåt på ett strukturerar och systematiskt sätt samtidigt som du är utvecklingsinriktad och har förmåga att tänka nytt. Du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. Du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa.

Sista ansökningsdag är 2021-08-30


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Business Controller

Ansök    Jan 22    Höganäs AB    Business controller
Vi söker en business controller som vill vara med och driva verksamheten framåt. Du kommer att ingå i Group Finance-teamet och rapporterar till VP Group Business Control. Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi. Du har minst 2-5 års erfarenhet av controlling/redovisning till koncern eller på koncernfunktion i producerande företag. Du har med fördel arbetat i något stort konsoliderings- och BI-system. Du har hög ana... Visa mer
Vi söker en

business controller som vill vara med och driva verksamheten framåt. Du kommer att ingå i Group Finance-teamet och rapporterar till VP Group Business Control.

Vi söker dig som

är civilekonom eller har motsvarande utbildning inom ekonomi. Du har minst 2-5 års erfarenhet av controlling/redovisning till koncern eller på koncernfunktion i producerande företag. Du har med fördel arbetat i något stort konsoliderings- och BI-system.

Du har hög analytisk förmåga och har en god känsla för att se samband och ifrågasätta arbetssätt. Du är noggrann och tar ansvar för dina processer och du har ett stort driv att arbeta med och ständigt utveckla processer med IT-verktyg. Du kommunicerar proaktivt och självklart är du detaljorienterad. Du är duktig på Excel och har goda kunskaper i engelska.

Att vilja förstå de komplexa vägar som siffrorna tar och att du verkligen gillar att analysera siffror kommer att vara nyckeln till att lyckas i rollen, liksom förmågan att förklara komplexa samband på ett enkelt sätt.

Om tjänsten


• Konsolidera och analysera det månatliga operativa resultatet
• Arbeta med att förbättra analysprocessen, allokeringar, verktyg och rapporter
• Stödja och utmana den globala prognosprocessen, den strategiska planeringen och de årliga målsättningsprocesserna
• Säkerställa och utveckla tillförlitliga och effektiva processer och systemstöd för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i rapportering och prognoser
• Upprätta finansiella rapporter till styrelsen
• Ad hoc-projekt kopplade till kraven i det operativa resultatet för koncernen 

Att jobba på Höganäs

Vår ambition är att vara en arbetsplats där du kan utvecklas och känner att jobbet bidrar till att skapa mening i tillvaron. Vi har en tydlig ledningsfilosofi och det är genom mångfald, samarbete och prestigelöshet vi utvecklar varandra och vår arbetsplats. Vi ser alla som arbetar här som ledare, oavsett position, när vi tar oss an de utmaningar världen och vi står inför. I nära samarbete med vår omvärld styr vi mot vår vision om ett hållbart samhälle – Inspirera industrin att göra mer med mindre.

Mer om Höganäs

Höganäs är världens ledande tillverkare av järn- och metallpulver. Vi ser oändliga möjligheter med våra produkter. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens bilkomponenter, produkter för lödning, elektriska motorer och system för hållbar energiproduktion. Höganäs grundades 1797 och har idag verksamhet i 17 länder. Sammanlagt är vi 2 500 engagerade medarbetare som år 2019 skapade en omsättning på 10,343 MSEK. Ägare är Lindéngruppen och Wallenberg-ägda FAM.

Ansökan 

I denna rekrytering har företaget valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. (ansök senast 14 februari 2021). 

Ansök här Visa mindre

Interim Business Controller - Välinge Innovation AB

Välinge Innovation AB har blivit världsledande på den internationella marknaden med sin egenutvecklade teknik för limfria klickgolv. Med såväl nya teknologier för utlicensiering som med egen produktion av träbaserade golv med ytteknologierna Nadura® och Woodura® i fabriken i Viken satsar företaget på fortsatt tillväxt och framgång. DIN FRAMTIDA ROLL Välinge Innovation söker nu en Business Controller med erfarenhet av att analysera och följa upp verksamhe... Visa mer
Välinge Innovation AB har blivit världsledande på den internationella marknaden med sin egenutvecklade teknik för limfria klickgolv. Med såväl nya teknologier för utlicensiering som med egen produktion av träbaserade golv med ytteknologierna Nadura® och Woodura® i fabriken i Viken satsar företaget på fortsatt tillväxt och framgång.


DIN FRAMTIDA ROLL
Välinge Innovation söker nu en Business Controller med erfarenhet av att analysera och följa upp verksamheten genom intäkts-, kostnads- och investeringsanalyser.
I rollen kommer du primärt att arbeta med affärsområdet Surface Technology.


Några av de arbetsuppgifter som du kommer att stötta verksamheten med är:


Säkerställa kvalitet och punktlighet på den interna styrningen och ekonomiska rapporteringen, inklusive författande av kvartalsrapporter och ekonomiska projektrapporter.
Stöd till organisation rörande produkt- och business case beräkningar
Bidra till att vidareutveckla ekonomistyrningen och rapporteringsprocesser, inklusive system och övriga verktyg
Utvärdera interna rapporter och tillsammans med projektledare eller produktchefer förbättra kvaliteten genom att ändra, korrigera och lägga till element till de finansiella rapporterna
Utveckla processerna för budget, prognoser och annan intern finansiell rapportering inom de relevanta områdena
Deltagare i Surface Technologys beslutsforum
Agera som sekreterare och sammankallande för Välinge investeringskommitté



DIN PROFIL
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi och minst 3 år men helst ca 5 års praktisk erfarenhet inom controlling. Du är flytande i både svenska och engelska samt en kvalificerad Excelanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ekonomistyrning/uppföljning från ett stort företag.


Som person är du självgående och självständig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer vidare. Du är prestationsorienterad och arbetar hårt för att nå dina mål.


VÅRT ERBJUDANDE
Du kommer att arbeta i ett företag med stark framåtanda. Det råder en familjär stämning på arbetsplatsen och du kommer att omges av kunnig och driven personal som brinner för sitt arbete. Som konsult för Talentor erbjuder vi dig stora möjligheter att utvecklas professionellt och skapa värdefulla kontakter inom näringslivet.


Du kommer i detta uppdrag vara anställd hos Talentor och agera som uthyrd konsult åt Välinge. Alternativt är du redan idag egen och agerar som underkonsult åt Talentor.


DIN ANSÖKAN
Sista ansökningsdag är den 20 december. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Varaktighet: 1/2 2021 t.o.m. 15/9 2021


Placering: Höganäs kommun


Omfattning: 100%


För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Henrik Myllenberg, Projektansvarig: [email protected], 070-199 36 22.


Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre