Lediga jobb som Inköpschef i Höganäs

Se lediga jobb som Inköpschef i Höganäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Höganäs som finns hos arbetsgivaren.

Inköpschef

Ansök    Nov 4    ScandStick AB    Inköpschef
ScandStick är ett familjeägt företag som grundades 1981 i Helsingborg. Vi säljer och producerar självhäftande laminat till etikettindustrin, där största delen är utländska kunder och export. Vårt huvudkontor med produktion ligger i Höganäs, men vi finns även i Belgien, Slovenien och Polen. I Höganäs är vi 75 anställda, och företaget omsätter ca 800 milj kr.   Om tjänsten: Tjänsten är en inköpstjänst i en grupp med produktionsplanerare, samt lager.... Visa mer
ScandStick är ett familjeägt företag som grundades 1981 i Helsingborg.


Vi säljer och producerar självhäftande laminat till etikettindustrin, där största delen är utländska kunder och export. Vårt huvudkontor med produktion ligger i Höganäs, men vi finns även i Belgien, Slovenien och Polen. I Höganäs är vi 75 anställda, och företaget omsätter ca 800 milj kr.


 


Om tjänsten:


Tjänsten är en inköpstjänst i en grupp med produktionsplanerare, samt lager. Inköp & planering består av ett team på 4 personer som arbetar tätt tillsammans för att styra flödet från inköp från leverantör, produktion och sist leverans till kund från bolagets fyra produktionsenheter.


 


Arbetsuppgifter:


Säkerställa ett optimalt varuflöde från leverantör till kund
Förhandlar med leverantörer gällande priser och leveransvillkor
Orderhantering mot leverantörer och lager
Riskanalyser och leverantörs reklamationer
Uppföljning och optimering av lagernivåer
FSC certifiering på dem olika enheterna
Ansvara för artikelregister
Inventering



Utbildning / Erfarenhet:


Vi söker dig som brinner för att optimera logistikflödet från inköp genom produktionsplanering och vidare till kund. Du har god datavana med kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, kunskaper i NAV är meriterande.


Du har goda kunskaper i Excel. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har jobbat med inköp i minst 2 år.


 


Personlighet:


Du tycker om att jobba i ett högt tempo. Du har lätt för att samarbeta med andra personer och ser positivt på att hjälpa kolleger över gränserna, men även bra på att delegera.


Du är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann.


Det är för dig naturligt att ge god service och att ha kundens bästa i åtanke.


Ett glatt humör och en positiv inställning är något vi också värderar högt!
Skicka CV och personligt brev.
Urval sker löpande!
Provanställning 6 månader. Visa mindre