Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Höganäs

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Höganäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Höganäs som finns hos arbetsgivaren.

Teknisk support & montör - Höganäs

Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då skulle du passa perfekt som TechBuddy! TechBuddy är en startup som grundades 2016. Idag är företaget rikstäckande i Sverige. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Microsoft, Kjell & Company, Tele2 med många fler. Tack vare digitaliseringen använder människor sig allt mer av ny teknik för att få en funge... Visa mer
Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular?
Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då skulle du passa perfekt som TechBuddy!
TechBuddy är en startup som grundades 2016. Idag är företaget rikstäckande i Sverige. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Microsoft, Kjell & Company, Tele2 med många fler.
Tack vare digitaliseringen använder människor sig allt mer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det!
Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och utbildade enda ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning!


Är du...
- Intresserad av teknik?
- Social och utåtriktad?
- Räds inte av nya utmaningar?
- Drivs du av att hjälpa andra?
- Flexibel & målinriktad?


Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker.


Som vår TechBuddy bör du:
- Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community.
- Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen.
- Vilja frilansa och jobba extra (vi kan erbjuda heltidsarbete i större orter).
- Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor.
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift.
- B-körkort är ett krav.


Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt.
I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”.
Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community.


Våra uppdrag består främst av:
- Installation och hjälp att komma igång med routers
- Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac
- Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS
- Installation och hjälp att komma igång med tv/box
- Montering av router på fasad samt enklare kabeldragning
- Många fler spännande och roliga uppdrag!
Lön från 240kr per timme till 340kr per timme.
Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support.
Bör du inte tveka att skicka in den ansökan redan idag!
Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story Visa mindre

IT Support Tekniker

Ditt nya företag Välinge Innovation är ett FoU- och IP-företag inom golv- och möbelindustrin. Företaget grundades 1993 och var då pionjärer inom konceptet limfria klickgolv.  Idag täcker Välinge Innovations teknik alla områden relaterade till mekaniska låssystem för flytande golv, men även till verktygslös montering av möbler och ytteknik. Företaget har idag egna kontor, med anställd personal, i Sverige, Kina, USA, Storbritannien, Frankrike och Kroatien. G... Visa mer
Ditt nya företag
Välinge Innovation är ett FoU- och IP-företag inom golv- och möbelindustrin. Företaget grundades 1993 och var då pionjärer inom konceptet limfria klickgolv. 
Idag täcker Välinge Innovations teknik alla områden relaterade till mekaniska låssystem för flytande golv, men även till verktygslös montering av möbler och ytteknik.
Företaget har idag egna kontor, med anställd personal, i Sverige, Kina, USA, Storbritannien, Frankrike och Kroatien. Genom detta kan dina arbetstider tillfälligt variera under dygnets timmar. Resor kan också förekomma.
Företaget arbetar idag i huvudsak med macOS som IT-klientmiljö för medarbetarna. Men kommer också använda Windows i en större utsträckning på global nivå.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-support-tekniker får du möjlighet att arbeta med problemlösning och användar-support inom IT.
I arbetsuppgifter ingår:
Konfiguration och administration av molnlösningar som tex MS/Office365.
Support av macOS och Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror.
Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT.
Anpassa nya datorer och datorprogram.
Utbilda användare i nya applikationer och system.
Lösa varierade driftstörningar.
Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory/Azure.
Du är placerad på företagets huvudkontor i Viken utanför Helsingborg. 

Din utbildning och kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning eller utbildning som bedöms likvärdig.
Goda kunskaper inom MS/Office365.
Goda kunskaper inom macOS, och Windows.
Kunskaper om Active Directory, Azure, nätverk och säkerhet.
Du talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska.
Minst B-körkort.
Du är en person som genom din kommunikativa förmåga arbetar serviceinriktat och på ett flexibelt sätt.
Därtill är du en person som är initiativtagande och på ett prestigelöst sätt tar dig an arbetet.
För att trivas i tjänsten är du en person som har förmågan att skapa goda relationer med kollegor.

Ansökan
Du ansöker via knappen ”Sök tjänst”. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För att alla involverade ska kunna ta del av din ansökan ber vi dig att inte skicka din ansökningar via e-post. Du är dock välkommen att kontakta oss om du har frågor!Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta Christer Klingborg, [email protected]
Vid frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakt Marko Grbavac, [email protected] Visa mindre

2nd-line support sökes i nordvästra Skåne!

Har du tidigare erfarenhet av 2nd line support? En offentlig verksamhet väntar på att utöka sin servicedesk med en duktig och tekniskt lagd person. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig! Om tjänsten Vi på Perido letar efter en 2nd-line support till vår kund Cygate. Du kommer vara utplacerad hos en mindre offentlig verksamhet nordväst om Helsingborg. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten sitter du i den offentliga verksamhetens servi... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av 2nd line support? En offentlig verksamhet väntar på att utöka sin servicedesk med en duktig och tekniskt lagd person. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en 2nd-line support till vår kund Cygate. Du kommer vara utplacerad hos en mindre offentlig verksamhet nordväst om Helsingborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten sitter du i den offentliga verksamhetens servicedesk med övriga kollegor inom både 1st - och 2nd line och ger högklassig IT-service gentemot de anställda. Du är med och tar emot de ärenden som inte kunnat lösas i 1st line och gör därmed en djupare felsökning. Du får chansen att utvecklas samtidigt som du redan besitter mycket kunskaper. Du kommer bl.a. få nyttja din breda klientkompetens inom Windows. Nätrelaterade problem kommer främst vara inom Aruba, men även Cisco kan förekomma.
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen finns det några egenskaper vi ser som lite extra viktiga. Du har förståelse för de anställdas behov och kan utefter det skräddarsy nödvändiga lösningar. Att självständigt driva ditt arbete framåt och alltid ge bästa tänkbara service är självklart för dig. Du har ett analytiskt och kreativt förhållningssätt som du får användning av när du möter olika typer av problem. I mötet med kollegor och anställda är du alltid positiv, social och proffsig. Din personlighet, driv och IT-intresse kommer göra dig till en perfekt kandidat för tjänsten!
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Arbetslivserfarenhet från 2nd line support
Goda kunskaper i felsökning
Kunskaper i Windows 10 och Aruba
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32488 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

2nd-line support sökes i nordvästra Skåne!

Har du tidigare erfarenhet av 2nd line support? En offentlig verksamhet väntar på att utöka sin servicedesk med en duktig och tekniskt lagd person. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig! Om tjänsten Vi på Perido letar efter en 2nd-line support till vår kund Cygate. Du kommer vara utplacerad hos en mindre offentlig verksamhet nordväst om Helsingborg. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten sitter du i den offentliga verksamhetens servi... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av 2nd line support? En offentlig verksamhet väntar på att utöka sin servicedesk med en duktig och tekniskt lagd person. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en 2nd-line support till vår kund Cygate. Du kommer vara utplacerad hos en mindre offentlig verksamhet nordväst om Helsingborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten sitter du i den offentliga verksamhetens servicedesk med övriga kollegor inom både 1st - och 2nd line och ger högklassig IT-service gentemot de anställda. Du är med och tar emot de ärenden som inte kunnat lösas i 1st line och gör därmed en djupare felsökning. Du får chansen att utvecklas samtidigt som du redan besitter mycket kunskaper. Du kommer bl.a. få nyttja din breda klientkompetens inom Windows. Nätrelaterade problem kommer främst vara inom Aruba, men även Cisco kan förekomma.
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen finns det några egenskaper vi ser som lite extra viktiga. Du har förståelse för de anställdas behov och kan utefter det skräddarsy nödvändiga lösningar. Att självständigt driva ditt arbete framåt och alltid ge bästa tänkbara service är självklart för dig. Du har ett analytiskt och kreativt förhållningssätt som du får användning av när du möter olika typer av problem. I mötet med kollegor och anställda är du alltid positiv, social och proffsig. Din personlighet, driv och IT-intresse kommer göra dig till en perfekt kandidat för tjänsten!
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Arbetslivserfarenhet från 2nd line support
Goda kunskaper i felsökning
Kunskaper i Windows 10 och Aruba
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
80-100% beroende på vad som passar uppdragstagaren, konsultuppdrag till 2021-12-31. Tillträde första veckan i augusti.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32488 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Supportkoordinator till Höganäs kommun!

Har du ett stort IT-intresse och tidigare erfarenhet av support? Är du serviceminded och gillar att hjälpa andra med kreativa lösningar på komplexa problem? Då kan detta vara något för dig! Höganäs kommun söker just nu en serviceorienterad supportkoordinator inom IT som kommer att arbeta med ärendehantering och support i ett lagorienterat team! OM TJÄNSTEN "Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och ... Visa mer
Har du ett stort IT-intresse och tidigare erfarenhet av support? Är du serviceminded och gillar att hjälpa andra med kreativa lösningar på komplexa problem? Då kan detta vara något för dig! Höganäs kommun söker just nu en serviceorienterad supportkoordinator inom IT som kommer att arbeta med ärendehantering och support i ett lagorienterat team!

OM TJÄNSTEN
"Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt.."

I rollen som supportkoordinator på Höganäs kommun kommer du till en spännande arbetsplats med dedikerade kollegor där varje dag inte är den andra lik! Du kommer till en familjär organisation med hög trivsel där du blir en del av ett team som brinner för IT och service. Du har en central, samordnande roll i verksamheten och kommer att ansvara för inkommande ärenden i supportfunktionen, där även utförande av felsökningar förekommer. Att arbeta i Höganäs kommun betyder att du är en del av en inspirerande och utvecklande miljö som teknikmässigt ligger i framkant.

ARBETSUPPGIFTER
* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
* Installation, konfiguration & felsökning av datorer
* Ansvara för och koordinera kundernas ärenden till relevant funktion
* Genomföra felsökning och problemlösning i verksamhetssystemen

VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning inom IT-support eller relevant sakområde
* Kan lösa tekniskt komplexa problem
* Kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift

Meriterande är om du tidigare har arbetat i ärendehanteringssystem samt support.

Som person är du


* Ansvarstagande
* Problemlösande
* Har hög samarbetsförmåga och är serviceminded
* Flexibel


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Höganäs kommuns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Höganäs kommun är belägen i natursköna nordvästra Skåne med nära till allt som är viktigt. Här respekteras alla där olikheter bidrar till helheten. Höganäs kommun erbjuder ansvarsfulla och meningsfulla jobb inom ett brett spektra där utvecklingsmöjligheterna är stora. Vill du veta mer om Höganäs kommun hittar du all info på deras hemsida! Visa mindre

Serviceorienterad supportkoordinator inom IT!

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!




ARBETSUPPGIFTER
Är du en lagspelare? Just nu söker vi på Höganäs kommun dig som vill jobba som supportkoordinator med fokus på ärendehantering och support. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för sitt uppdrag, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget.

Din roll:
I rollen som supportkoordinator på Höganäs kommun ansvarar du för inkommande ärenden i vår supportfunktion. Du kommer själv att lösa de ärenden som du kan alternativt koordinera felsökning för att därefter koordinera till berörd tekniker eller teknisk funktion.
Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och våra medarbetare.


KVALIFIKATIONER
Vad söker vi hos dig?
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som supportkoordinator ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare dina processer. Du har en hög kompetens inom ditt område. Du strävar efter att skapa mervärde för kunden och kan tänka både taktiskt och operativt. Du har förmågan att se verksamhetens behov och ser lösningar för att uppfylla dessa.

För att lyckas i tjänsten som supportkoordinator bör du ha följande egenskaper:
- relevant IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet
- gilla utmaningar i form av att lösa frågeställningar
- erfarenhet av koordinering/service
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har jobbat inom support tidigare. Som person ser vi att du är kommunikativ med en servicekänsla ut i fingerspetsarna. I din arbetsroll kännetecknas av struktur och ordning och reda, men du är samtidigt inte rädd för att testa på nya uppgifter och våga utmana rådande arbetssätt.

Vårt erbjudande till dig:
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva. Vi gör det tack vare modiga medarbetare.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Kundansvarig med teknisk IT-kompetens

Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa? Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har. Våra medarbetare är vår främsta... Visa mer
Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.


Våra medarbetare är vår främsta styrka och sättet våra medarbetare beter sig och känner på jobbet blir kommunens identitet. Därför jobbar vi inifrån med hjälp av våra interna ledord kommunikation och koncerntanke. Det bidrar till ett öppet kommunikationsklimat kollegor emellan och ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare och Höganäs blir då - väl värt att investera i. Så, har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då är du garanterat den vi söker!


Välkommen till Kommunledningskontoret och IT-avdelningen på Höganäs Kommun! Just nu befinner vi oss i en spännande digitaliseringsprocess i hela kommunkoncernen och vi söker därför dig som vill jobba som kundansvarig IT-tekniker.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig IT-tekniker arbetar du inom funktionen IT-drift. Arbetet är både administrativt och tekniskt. Du erbjuds en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder, IT-miljöer och teknologier samtidigt. I dialog med kund har du förståelse för att nya trender och tekniker inom IT behöver vara dynamiska och skalbara, därför är du bekväm med begrepp som automatisering och provisionering.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen är:
• Projektledning/koordinering/uppföljning/planering. (uppdrag att driva och leda grupp internt på IT eller i annat uppdrag).
• Avtal & licenshantering (uppdrag att följa upp och föra dialog med externa parter, vid förnyelse, revision etc.).
• Kundansvarig länk mellan IT och verksamhet.
• Teknisk generalist.

I rollen kommer det även ingå tekniskt arbete där fördjupning, funktion och uppdrag som tekniskt utvecklar rollen mot en mer tekniskt specialistresurs är möjlig. Du kommer att kunna ta ett stort eget ansvar ges möjlighet till personlig utveckling om rätt vilja och engagemang finns.


KVALIFIKATIONER
Som person är du social och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är idérik och har förmågan att komma på lösningar där du främjar förändring och nytänkande. Vidare är det viktigt att du kan förstå och analysera komplexa frågor och problem snabbt, samt kan göra rationella bedömningar. Du har förmågan att utveckla visioner som kan brytas ner till fungerande strategier. Det är även viktigt att du har ett metodiskt arbetssätt där du fokuserar på resultatet. Samarbete är av yttersta vikt där du som person samarbetar effektivt med andra och delar med dig av dina kunskaper.

• Du är kommunikativ, lyhörd och brinner för att träffa kunder.
• Du är trygg med att prata inför större grupper.
• Du är engagerad och har ett eget inre driv som du delar med dig av i vårt team.
• Du har ett stort intresse för teknik och drivs av effektiviserings- och förbättringsmöjligheter.
• Du är pålitlig och ansvarstagande.
• Du är kund- och resultatorienterad.
• Du är mål- och lösningsfokuserad.
• Du gillar ett strukturerat arbetssätt, är ordningsam och tycker om att dokumentera tekniska lösningar och att sprida kunskap.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av hur verksamhet och IT interagerar i offentlig sektor.
• Erfarenhet av digitaliseringsförändringsarbete i stora och/eller komplexa organisationer.
• Aktuell utbildning/certifiering (ej äldre än 3 år) inom ämnesområdena beskrivna i tjänsten.
• Kunskaper/erfarenheter av:
o Microsoft Active Directory
o Microsoft MIM (eller likvärdig erfarenhet av konto- flöde- attributshantering)
o Microsoft Endpoint Configuration Manager
o Microsofts Windows server- och klientoperativsystem
o Molntjänster som Office 365 och Google.


ÖVRIGT
Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. För tjänsten görs utdrag ur belastningsregistret och testning och arbetsprov kan vara en del i rekryteringsprocessen.

Kopior på betyg lämnas till Höganäs kommun i samband med intervju.

"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Förvaltnings & processägare med inriktning digitalisering

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Vi går igenom ansökningarna löpande och annonsen kan komma att stängas ner innan sista ansökningsdag om tjänsten tillsatts.


För att lyckas i rollen är det avgörande att du har en affärsmässig känsla, är resultatdriven och har en passion för teknik. Aktivt nätverkande är en naturlig del av din vardag och som person har du intresse för hur andra ser på och löser olika frågeställningar. Vi värdesätter kompetens, prestation, ansvarstagande och en vilja till ständig personlig utveckling. Varje medarbetare på IT-avdelningen har specifika ansvarsområden men nyckeln till vår framgång är ett välfungerande teamsamarbete. Så du måste vara en prestigelös lagspelare som tycker det är självklart att hugga in och hjälpa till där det är störst behov. Våra medarbetare hjärtat i vår verksamhet.


ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som förvaltnings & processägare hos oss innebär är att du tillhör funktionen IT-support. Till din hjälp arbeta du tätt i hop med övrig personal på IT-avdelningen som alla är fokuserade på en sak: att skapa värde för våra medarbetare, kunder och samhället i stort. Vi värnar om en kultur av engagemang där vi kan erbjuda såväl våra medarbetare som kunder goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men har även mod att testa nya vägar. Vi lyckas med vårt uppdrag därför att det inte bara handlar om att utveckla den egna kompetensen, det handlar också om att dela med sig av de idéer och den kunskap man har, för att kunna bli kreativa tillsammans. Vi vet att du kommer att trivas hos oss.

I rollen som förvaltnings & processägare ingår
o supportarbete (operativt)
• Systemförvaltningsprocess & interna processer (effektivisering/anpassning för Höganäs nivå!)
• Kommunikatör för vårt arbetsnät, nyheter, driftstörningar manualer
samt marknadsföring (utbildning/information).
• Systemförvaltning av vårt interna ärendehanteringssystem (operativt, förvaltning, förankring)

o att medverkan i projekt (koordinering/ledning)

o att vara ansvarig för avtal & licenshantering (uppdrag att följa upp och föra dialog med externa parter, vid förnyelse, revision etc).


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har relevant högskoleutbildning, alternativt dokumenterad erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du är analytisk har god erfarenhet av processkartläggning, projektarbete och har en god teknikförståelse där du sätter dig in i olika verksamheters utmaningar och kan översätta dessa till digitala möjligheter. Det är viktigt att du kan förmedla teknisk information på ett förståeligt och pedagogiskt sätt. Du har erfarenhet av att planera och prioritera arbetet, tar ansvar för din uppgift och driver processer vidare.

Du har en förmåga att se både helhet och detaljer. Därtill har du lätt för att samarbeta prestigelöst och få människor med dig. Du tar egna initiativ för att kontinuerligt utveckla och förändra vår verksamhet i linje med beslutade strategier.

Du kommunicerar obehindrat på svenska, är mycket kommunikativ och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i engelska utifrån teknisk dokumentation.

Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av hur verksamhet och IT interagerar i offentlig sektor.
• Erfarenhet av digitaliseringsförändringsarbete i stora och/eller komplexa organisationer.
• Erfarenhet och certifiering inom ITIL
• Erfarenhet och utbildning inom projektledning.
• Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.

Så söker du ett utvecklande, intressant och digitalt uppdrag? Sök då tjänsten som förvaltnings & processägare i Höganäs kommun!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Höganäs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Ansökningar utvärderas löpande. Arbetsprov är en del av rekryteringsprocessen. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Kopior på betyg lämnas till Höganäs kommun i samband med intervju.

"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

IT - tekniker 2nd / 3rd line support till vårt team för IT - drift

Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa? Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har. Inte skrytsamma men stolta, det ... Visa mer
Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.

Inte skrytsamma men stolta, det är höganäsbornas tankar om sin plats. Vi vet att Höganäs är en populär plats att bo, leva och verka på. Så populär att kommunens befolkningsmål ser ut att bli verklighet flera år innan förväntat.

Våra medarbetare är vår främsta styrka och sättet våra medarbetare beter sig och känner på jobbet blir kommunens identitet. Därför jobbar vi inifrån med hjälp av våra interna ledord kommunikation och koncerntanke. Det bidrar till ett öppet kommunikationsklimat kollegor emellan och ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare och Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Så, har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då är du garanterat den vi söker!



ARBETSUPPGIFTER
IT-avdelningen satsar nu offensivt och växlar upp förmågan att stödja kommunkoncernen i sin digitaliseringsresa där digitala lösningar blir en allt mer väsentlig del av kommunens verksamhet. Vi vill kunna möta kommunkoncernen och deras behov på ett effektivt och framtidssäkert sätt. IT-avdelningen jobbar i ett nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag, där förvaltningen och bolagen bidrar med specialistkunskap inom sitt respektive område och IT-avdelningen förser med kunskap och expertis med hur digitaliseringen kan bidra till en enklare och mer effektiv vardag.

Du kommer att, tillsammans med ett erfaret team, i första hand hantera support- och driftärenden via vårt ärendesystem men även via telefon.
Fokus i din roll ligger på att arbeta kundorienterat. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av att lösa mer komplexa ärenden som 1line inte kan hantera.

KVALIFIKATIONER
Tillräckliga kvalifikationer:
- Gymnasial eller akademisk utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av IT-drift i stora och/eller komplexa organisationer
- Förståelse för IT och hur verksamhet och IT interagerar
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift för både svenska och engelska
- Serviceinriktad, hjälper användaren igenom ärendeprocessen
- Ordningsam och strukturerad, dokumenterar lösningar och deltar i att sprida kunskap
- Initiativtagande, gillar utmaningar
- Drivs av effektiviserings- och förbättringsmöjligheter
- Nyfikenhet, tekniskt intresse
- Trivs med kundkontakt
- Kommunikativ
- Lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv
- B-körkort
- Kunskaper/erfarenheter av:
* Microsoft Active Directory
* Microsofts Windows server- klientoperativsystem
* VMware, Servervirtualisering

Personliga egenskaper:
Som person är det viktigt att du är idérik och har förmågan att komma på lösningar där du främjar förändring och nytänkande utifrån kundens behov. Vidare är det viktigt att du kan förstå och analysera komplexa frågor och problem snabbt, samt kan göra rationella bedömningar. Det är även viktigt att du har ett metodiskt arbetssätt där du fokuserar på resultatet. Samarbete med teamet är av yttersta vikt och därför lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga, där du som person samarbetar effektivt med andra och delar med dig av dina kunskaper samt är stöttande mot andra.

Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
- Erfarenhet av att arbeta med djupare felsökning på en 2nd/3rd line nivå
- Arbetserfarenhet inom en Servicedesk, 2nd/3rd line
- Erfarenhet av arbete i en ITIL-baserad organisation
- Certifieringar ifrån Microsoft eller andra relevanta certifieringar (ej äldre än 3 år) inom ämnesområdena beskrivna i tjänsten
- Erfarenhet av förändringsarbete
Dokumenterad kunskap/erfarenhet kring:
* Microsoft Azure
* Microsoft Office 365 for Business
* Microsoft Server
* Microsoft SCCM
* Mobile Device Management, VMware Airwatch
* Domänkonfigurering (GPO för Microsoft / G Suite)
* Applikationspaketering
* Powershell

Anställningsvillkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Vår verksamhets säkerhet är viktigt för oss. Det innebär att vi kommer efterfråga utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst.

ÖVRIGT
Vi läser ansökningar kontinuerligt - skicka in din ansökan direkt om du är intresserad!

"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre