Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.
Inte skrytsamma men stolta, det ... Visa mer
Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.
Inte skrytsamma men stolta, det är höganäsbornas tankar om sin plats. Vi vet att Höganäs är en populär plats att bo, leva och verka på. Så populär att kommunens befolkningsmål ser ut att bli verklighet flera år innan förväntat.
Våra medarbetare är vår främsta styrka och sättet våra medarbetare beter sig och känner på jobbet blir kommunens identitet. Därför jobbar vi inifrån med hjälp av våra interna ledord kommunikation och koncerntanke. Det bidrar till ett öppet kommunikationsklimat kollegor emellan och ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare och Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Så, har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då är du garanterat den vi söker!
ARBETSUPPGIFTER
IT-avdelningen satsar nu offensivt och växlar upp förmågan att stödja kommunkoncernen i sin digitaliseringsresa där digitala lösningar blir en allt mer väsentlig del av kommunens verksamhet. Vi vill kunna möta kommunkoncernen och deras behov på ett effektivt och framtidssäkert sätt. IT-avdelningen jobbar i ett nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag, där förvaltningen och bolagen bidrar med specialistkunskap inom sitt respektive område och IT-avdelningen förser med kunskap och expertis med hur digitaliseringen kan bidra till en enklare och mer effektiv vardag.
Du kommer att, tillsammans med ett erfaret team, i första hand hantera support- och driftärenden via vårt ärendesystem men även via telefon.
Fokus i din roll ligger på att arbeta kundorienterat. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av att lösa mer komplexa ärenden som 1line inte kan hantera.
KVALIFIKATIONER
Tillräckliga kvalifikationer:
- Gymnasial eller akademisk utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av IT-drift i stora och/eller komplexa organisationer
- Förståelse för IT och hur verksamhet och IT interagerar
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift för både svenska och engelska
- Serviceinriktad, hjälper användaren igenom ärendeprocessen
- Ordningsam och strukturerad, dokumenterar lösningar och deltar i att sprida kunskap
- Initiativtagande, gillar utmaningar
- Drivs av effektiviserings- och förbättringsmöjligheter
- Nyfikenhet, tekniskt intresse
- Trivs med kundkontakt
- Kommunikativ
- Lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv
- B-körkort
- Kunskaper/erfarenheter av:
* Microsoft Active Directory
* Microsofts Windows server- klientoperativsystem
* VMware, Servervirtualisering
Personliga egenskaper:
Som person är det viktigt att du är idérik och har förmågan att komma på lösningar där du främjar förändring och nytänkande utifrån kundens behov. Vidare är det viktigt att du kan förstå och analysera komplexa frågor och problem snabbt, samt kan göra rationella bedömningar. Det är även viktigt att du har ett metodiskt arbetssätt där du fokuserar på resultatet. Samarbete med teamet är av yttersta vikt och därför lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga, där du som person samarbetar effektivt med andra och delar med dig av dina kunskaper samt är stöttande mot andra.
Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
- Erfarenhet av att arbeta med djupare felsökning på en 2nd/3rd line nivå
- Arbetserfarenhet inom en Servicedesk, 2nd/3rd line
- Erfarenhet av arbete i en ITIL-baserad organisation
- Certifieringar ifrån Microsoft eller andra relevanta certifieringar (ej äldre än 3 år) inom ämnesområdena beskrivna i tjänsten
- Erfarenhet av förändringsarbete
Dokumenterad kunskap/erfarenhet kring:
* Microsoft Azure
* Microsoft Office 365 for Business
* Microsoft Server
* Microsoft SCCM
* Mobile Device Management, VMware Airwatch
* Domänkonfigurering (GPO för Microsoft / G Suite)
* Applikationspaketering
* Powershell
Anställningsvillkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vår verksamhets säkerhet är viktigt för oss. Det innebär att vi kommer efterfråga utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst.
ÖVRIGT
Vi läser ansökningar kontinuerligt - skicka in din ansökan direkt om du är intresserad!
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Visa mindre