Lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Höganäs

Se lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Höganäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Höganäs som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent

Ansök    Mar 3    Splendor Plant AB    Ekonomiassistent
Är du noggrann, har ett sinne för siffror och gillar att ge bra service? Trivs du dessutom med att skapa en trevlig arbetsmiljö genom att hjälpa till med praktiska kontorssysslor? Då kanske du är den vi söker! Som Nordens största partiplantskola är vi en dynamisk arbetsplats där du kommer att få ta dig an varierande arbetsuppgifter och bidra till vår fortsatta framgång. Tjänsten Vi söker nu en ekonomiassistent som huvudsakligen kommer att arbeta med faktur... Visa mer
Är du noggrann, har ett sinne för siffror och gillar att ge bra service? Trivs du dessutom med att skapa en trevlig arbetsmiljö genom att hjälpa till med praktiska kontorssysslor? Då kanske du är den vi söker!
Som Nordens största partiplantskola är vi en dynamisk arbetsplats där du kommer att få ta dig an varierande arbetsuppgifter och bidra till vår fortsatta framgång.
Tjänsten
Vi söker nu en ekonomiassistent som huvudsakligen kommer att arbeta med fakturering, löneadministration och andra förekommande ekonomiska och administrativa uppgifter. Du kommer att hantera kundfakturor och stötta i lönehanteringen, där din noggrannhet och ditt sinne för siffror blir avgörande för att säkerställa korrekta underlag.
Tjänsten innefattar även praktiska kontorsgöromål som att koka kaffe, handla inför möten och förbereda exempelvis jul-, påsk- och midsommarluncher. Du kommer också att ansvara för administration kring arbetskläder samt personalens timuppföljning.
Din profil
För att trivas hos oss behöver du ha en positiv inställning och uppskatta en arbetsdag som kan innehålla allt från ekonomiuppgifter till att skapa trivsel på kontoret. Du behöver vara flexibel och serviceinriktad, samt ha förmågan att hugga i där det behövs.
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du är noggrann och har ett bra sinne för siffror, vilket märks i ditt strukturerade och ordningsamma sätt att arbeta. Då vi arbetar i digitala system är det viktigt att du är trygg i att arbeta i olika system och har god IT-vana. Erfarenhet av ekonomisystem är meriterande men inget krav, det viktigaste är att du har lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg.
Hos oss blir du en del av ett engagerat team där vi värdesätter noggrannhet, kompetens och en positiv arbetsplatskultur. Vi erbjuder en varierande roll i ett stabilt företag där du får möjlighet att utvecklas både inom ekonomi och administration.
B-körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi tillämpar nikotinfri arbetstid.
Ansökan
Låter detta som något för dig? Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 23/3. Ansök här: https://splendorplant.careers.haileyhr.app
Tjänsten är tillsvidare på heltid. Provanställning tillämpas. Visa mindre

Bokföring löpande.

Söker en administratör som kan hantera löpande bokföring som inbetalningar, leverantörsfakturor, moms och skatt. Söka ROT avdrag. Behovet ligger på ca 35-40 h per månad som fritt kan fördelas när det passar er. Vi jobbar i Visma SPCS Administration 500. Visa mer
Söker en administratör som kan hantera löpande bokföring som inbetalningar, leverantörsfakturor, moms och skatt. Söka ROT avdrag.
Behovet ligger på ca 35-40 h per månad som fritt kan fördelas när det passar er.
Vi jobbar i Visma SPCS Administration 500. Visa mindre

Bokföring

Söker en person som kan hantera löpande bokföring som inbetalningar, leverantörsfakturor, moms och skatt. Behovet ligger på ca 35-40 h per månad som fritt kan fördelas när det passar er. Vi jobbar i Visma SPCS Administration 500. Visa mer
Söker en person som kan hantera löpande bokföring som inbetalningar, leverantörsfakturor, moms och skatt.
Behovet ligger på ca 35-40 h per månad som fritt kan fördelas när det passar er.
Vi jobbar i Visma SPCS Administration 500. Visa mindre

Bokföring löpande.

Söker en person som kan hantera löpande bokföring som inbetalningar, leverantörsfakturor, moms och skatt. Söka ROT avdrag. Behovet ligger på ca 35-40 h per månad som fritt kan fördelas när det passar er. Vi jobbar i Visma SPCS Administration 500. Visa mer
Söker en person som kan hantera löpande bokföring som inbetalningar, leverantörsfakturor, moms och skatt. Söka ROT avdrag.
Behovet ligger på ca 35-40 h per månad som fritt kan fördelas när det passar er.
Vi jobbar i Visma SPCS Administration 500. Visa mindre

Ekonomiassistent på deltid

Ansök    Mar 24    Jergo AB    Ekonomiassistent
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och vill arbeta på Kullahalvön? Tycker du om att arbeta som spindeln i nätet på ett mindre företag? Då är detta tjänsten för dig! Om oss Jergo är ett teknikinriktat företag med placering i Höganäs och Bergen (Norge). Verksamheten riktar sig mot industriunderhåll och kunderna är främst företag inom verkstads-, kärnkraft och oljeindustrin. Vi är marknadsledande i Skandinavien när det gäller försäljning och uthy... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och vill arbeta på Kullahalvön? Tycker du om att arbeta som spindeln i nätet på ett mindre företag? Då är detta tjänsten för dig!
Om oss
Jergo är ett teknikinriktat företag med placering i Höganäs och Bergen (Norge). Verksamheten riktar sig mot industriunderhåll och kunderna är främst företag inom verkstads-, kärnkraft och oljeindustrin. Vi är marknadsledande i Skandinavien när det gäller försäljning och uthyrning av mobila maskiner. Jergo AB har i dagsläget 10 anställda i Höganäs, vilket är placeringsort för tjänsten. Vår främsta tillgång är våra medarbetare.
Arbetsmiljön präglas av tillit, respekt och god gemenskap. Jergo AB följer gällande kollektivavtal och erbjuder förmåner såsom t.ex. flextid, friskvårdsbidrag och privat sjukvårdsförsäkring.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent på Jergo AB ansvarar du för att sköta delar av ekonomin för hela kontoret. De dagliga arbetsuppgifterna innefattar bland annat fakturering, betalningar gentemot bank, löpande bokföring, lönehantering, ta ut rapporter och göra månadsvisa sammanställningar. I rollen kan även inslag av växeltelefon, posthantering och marknadsföring via sociala medier ingå.
I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
- Registrering av fakturor
- Löpande bokföring
- Löneadministration
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och har suttit med bokföring sedan tidigare. Vidare letar vi efter en person som trivs i en bred roll med många olika ansvarsområden. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, serviceinriktad och ordningsam. Vidare ser vi att du som person är noggrann, självständig och har ett gott siffersinne.
Har du tidigare erfarenhet av att ha jobbat i Visma och Pyramid så ses det som meriterande.
Viktigt för tjänsten är:
- Du har erfarenhet av att ha jobbat som ekonomiassistent
- Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Mathias och Elisabet på: [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent till ScandStick AB i Höganäs för omgående anställning

Ansök    Feb 8    Scandstick AB    Ekonomiassistent
Scandstick är en av Europas ledande tillverkare av självhäftande etikettmaterial inom den grafiska etikett- och förpackningsindustrin. Våra fabriker är belägna i Höganäs (Sverige), Aalst (Belgien), Brwinow (Polen) och Celje (Slovenien). Bolaget bildades 1981 och har sedan dess varit ett familjeägt företag. Totalt antal anställda uppgår till 113, varav 72 i Höganäs. Omsättningen uppgår till ca 990 miljoner SEK, varav den största delen avser export. Ekonom... Visa mer
Scandstick är en av Europas ledande tillverkare av självhäftande etikettmaterial inom den grafiska etikett- och förpackningsindustrin. Våra fabriker är belägna i Höganäs (Sverige), Aalst (Belgien), Brwinow (Polen) och Celje (Slovenien). Bolaget bildades 1981 och har sedan dess varit ett familjeägt företag. Totalt antal anställda uppgår till 113, varav 72 i Höganäs. Omsättningen uppgår till ca 990 miljoner SEK, varav den största delen avser export.


Ekonomiassistent till ScandStick AB i Höganäs för omgående anställning
Din ansökan med CV märkt Ekonomiassistent, skickar du senast den 20/2 till [email protected]
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.


Vem söker vi
Till vårt huvudkontor i Höganäs söker vi för omgående anställning en junior ekonomiassistent. Som person är du självständig, med god planeringsförmåga och kan arbeta strukturerat. Du är noggrann och det är viktigt för dig att avsluta saker du har påbörjat. Vidare är du analytisk och har en förmåga att se helheter.
Dina arbetsuppgifter kommer bl. a. att vara:
• Löpande redovisning.
• Kontoavstämningar.
• Registrera och bokföra inköpsfakturor.
• Bokföra kundinbetalningar.
• Administration kund och leverantörsreskontra.


Kravprofil:
• Är strukturerad och noggrann.
• Behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.
• Har goda datakunskaper.
• Tidigare erfarenhet av affärssystemet Dynamics NAV (Navision) är en fördel.
• Du har goda kunskaper i Excel.


Anställningsvillkor
Heltid.
6 månaders Provanställning.


ScandStick AB
Box 25
263 21 HÖGANÄS
Tel 042-25 00 50
www.scandstick.se Visa mindre

STUDENTMEDARBETARE INOM EKONOMI OCH ADMINISTRATION

Ansök    Mar 4    Höganäs kommun    Ekonomiassistent
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör! Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, v... Visa mer
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Höganäs Energi ägs av Höganäs kommun och vi är det trygga, självklara och heltäckande energibolaget för alla som bor på Kullahalvön. Basen för vår verksamhet är vårt elnät - här har vi vårt hjärta och vårt ursprung. Oavsett väderlek tryggar våra medarbetare elnätets funktion genom underhåll, förbättringar och snabba reparationer. Sedan många år säljer vi el, och vi har fjärrvärme som till 90 procent kommer från återvunnen restenergi från bygdens industrier. Vi erbjuder även våra kunder obegränsad, och snabb, tillgång till internet via vårt fibernät. Till och med fyren längst ut på Kullaberg är ansluten. Kullabygden är en av Sveriges mest uppkopplade regioner sett till antalet anslutningar kontra hushåll.

Under de senaste åren har vi tagit flera steg framåt och stegvis utökat vår erbjudande. Hållbara solcellslösningar, batterier och laddningslösningar för elfordon, har snabbt blivit en del av vår vardag. Men vi är inte nöjda; - Nu fortsätter vi att utveckla ännu fler hållbara och lokalt producerade energilösningar. Med engagemang, hjälpsamhet och glädje skapar vi hållbarhet för Kullabygden.


ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver förstärka vår avdelning för ekonomi och administration. Både i samband med tillfälliga projekt, ökad arbetsbelastning och ledigheter. Därför letar vi nu efter en studentmedarbetare som kan bli vår hjälpande hand. Om arbetsplatsen
På avdelningen för ekonomi och administration är vi 6 personer som arbetar heltid. Två administratörer, en systemförvaltare, två redovisningsekonomer och avdelningschef. Vi sitter tillsammans med resten av Höganäs Energis medarbetare på Verkstadsgatan 13c i Höganäs. Tillsammans på avdelningen ansvarar vi bland annat för kund- och leverantörsreskontra, likvidflöden, löpande redovisning och uppföljning, mätinsamling (elnät och elhandel), debitering och allt annat som hör till ekonomi och administration. Vi arbetar i ett stort antal olika IT-system såsom Unit4 ERP (Agresso), QlikView, Crediflow, Xellent, Omnia samt självfallet Excel och övriga Officepaketet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan stötta oss vid tillfälligt ökad arbetsbelastning, ledigheter och liknande. Arbetet kommer att variera och bestå av diverse uppgifter inom administration och ekonomi. Tjänsten kräver grundkunskaper i ekonomi och vi tänker oss att du är en person som studerar ekonomi på högskola, KY eller likande, och vill arbeta extra vid sidan av studierna. Vi kan erbjuda dig en möjlighet att få praktisk erfarenhet och kunskap i hur en ekonomiavdelning fungerar som ett led i din framtida karriär. Tjänstens omfattning kommer att variera mycket, men som mest 15 timmar i veckan under terminerna och under sommaren vill vi att du arbetar heltid ett antal veckor.

Om dig
Hos oss kommer du att bli delaktig i olika delar av ekonomi- och administrativt arbete. Du kommer exempelvis arbeta med leverantörsreskontra, kundreskontra och bankavstämningar. Vi söker dig som har med dig en grundläggande kunskap inom ekonomi/administration samt en pågående ekonomiutbildning på universitet, högskola eller annan eftergymnasial utbildning. Mer omfattande ekonomikunskaper är meriterande. Du är strukturerad, noggrann och tar egna initiativ. Du trivs att arbeta med smått som stort - hos oss jobbar du med allt från posthantering till mer avancerade ekonomiuppgifter.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693. Visa mindre

Löpande bokföring

Söker en för timanställning att arbeta med löpande bokföring av leverantörsfakturor, inbetalningar och verifikationer. Gärna moms, lön och skatteberäkning. Du bör hantera svenska språket i tal och i skrift. Du bör ha datorvana. Vi jobbar i Visma Spcs Administration 500 Cirka 8-10 h per vecka som fritt kan fördelas när det passar dig själv. Visa mer
Söker en för timanställning att arbeta med löpande bokföring av leverantörsfakturor, inbetalningar och verifikationer. Gärna moms, lön och skatteberäkning.
Du bör hantera svenska språket i tal och i skrift. Du bör ha datorvana. Vi jobbar i Visma Spcs Administration 500
Cirka 8-10 h per vecka som fritt kan fördelas när det passar dig själv. Visa mindre

Support Leverantörsreskontra

Om företaget Välinge Innovation är ett FoU- och IP-företag inom golv- och möbelindustrin. Företaget grundades 1993 och var då pionjärer inom konceptet limfria klickgolv. Välinges världsomspännande patenterade teknik introducerade ett snabbt och enkelt sätt att mekaniskt installera golv, utan att använda lim. Idag täcker Välinge Innovations teknik alla områden relaterade till mekaniska låssystem för flytande golv, men även till verktygslös montering av möbl... Visa mer
Om företaget
Välinge Innovation är ett FoU- och IP-företag inom golv- och möbelindustrin.
Företaget grundades 1993 och var då pionjärer inom konceptet limfria klickgolv. Välinges världsomspännande patenterade teknik introducerade ett snabbt och enkelt sätt att mekaniskt installera golv, utan att använda lim.
Idag täcker Välinge Innovations teknik alla områden relaterade till mekaniska låssystem för flytande golv, men även till verktygslös montering av möbler och ytteknik för bl.a. golv.
Välinge Innovations patentportfölj är en av de mest omfattande inom golvindustrin.
Den omfattar mer än 2 100 beviljade patent och har en global licensbas med över 220 licenstagare. Alla FoU-aktiviteter sker på Välinge Innovations anläggning i Viken, som anses vara världens mest avancerade FoU-center relaterat till laminat-, trä- och pulverbaserad golvteknik.


Välinge Innovation har även investerat och uppfört en helt ny golvfabrik i Viken som producerar våra egna golv, med våra patenterade ytteknologier Woodura® och Nadura®. Fabriken har en kapacitet på över 6 miljoner kvm golv per år och produkter kommer att säljas över hela världen. Välinge har idag ca 250 medarbetare och har en hög ambition att växa under 2022.




Bakgrund
Vi behöver effektivisera vår leverantörsreskontraprocess. I processen/flödet finns flera tidstjuvar som vi behöver arbeta med och i bästa fall eliminera.
I samband med detta så behöver vi temporär resursförstärkning under 3-4 månader.




Arbetsuppgifter
I din roll som support kommer arbetsuppgifter bland annat vara att:
· kontakta leverantörer i syfte att korrigera felaktiga fakturor
· arbeta med avvisade fakturor
· återrapportera leverantörsbetalningar
· bokföra kundinbetalningar
· scanna och tolka inkommande leverantörsfakturor




Personliga egenskaper och erfarenhet


För att lyckas i din roll ser vi att du bör vara:
· strukturerad
· noggrann
· kunna kommunicera på svenska och engelska
Du bör även ha erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra samt affärssystem (Navision är meriterande).


Anställningsform
Visstidsanställning, med placering på vårt huvudkontor i Viken, norr om Helsingborg


Tillträde
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan med CV och personligt brev skickas, senast 15:e januari 2022 per email till
[email protected]
Märk ansökan ”Support Leverantörsreskontra” i ämnesraden i ditt mail.
Vid eventuella frågor kring tjänsten så kontaktas vår redovisningschef Anders Unger, [email protected], eller 079 006 11 28. Visa mindre

Ekonom/ Administratör

Kort om tjänsten Till vår kund Gouda Refractories Nordic AB i Höganäs söker vi en driven ekonom / administratör. Tjänsten är till en början på 50–75% för att eventuellt bli heltid nästa år. Tjänsten är en del av vår konsultverksamhet där du blir anställd på Dreamwork och arbetar som konsult hos kunden. För rätt person så finns chans till anställning hos kund. Sökord: Visma, moms, löpande, bokföring, ekonom, ekonomiassistent, Om verksamheten Gouda R... Visa mer
Kort om tjänsten
Till vår kund Gouda Refractories Nordic AB i Höganäs söker vi en driven ekonom / administratör. Tjänsten är till en början på 50–75% för att eventuellt bli heltid nästa år.
Tjänsten är en del av vår konsultverksamhet där du blir anställd på Dreamwork och arbetar som konsult hos kunden. För rätt person så finns chans till anställning hos kund.

Sökord: Visma, moms, löpande, bokföring, ekonom, ekonomiassistent,


Om verksamheten


Gouda Refractories Nordic ingår i Andus Group (www.andusgroup.com), en Holländsk koncern som levererar material och tjänster till industrier över hela världen. I vår nordiska avdelning inriktar vi oss mot all form av industri med behov av eldfasta material och tjänster. Vi är belägna strax utanför Höganäs centralort, med kontor, lager och en viss tillverkning. Koncernspråket är engelska.
Den nordiska avdelningen startade i April 2020. I år beräknas vi omsätta c:a 12-15 Milj. Målsättningen är att omsätta c:a 50 milj. Inom 3 år. Visma admin används för redovisning, lön, projekt, lager, mm. Månatlig rapportering till huvudkontoret i Holland sker i excel.
Administrationen här i Sverige består av sedvanlig redovisning, hantering av månatliga löner, lager, projekt, mm.


Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter som ekonom / administratör innebär b.la.

• Projektadministration
• Personalhantering (löner, pensioner etc.)
• Löpande redovisning
• Månads- och bankavstämningar
• Påminnelser
• Utbetalningar
• Nyuppläggning av leverantörer
• Sammanställning av fakturor
• Moms
• Månadsbokslut med avskrivningar och interims poster
• Avstämningar
• Administrativt arbete, så som att skapa strukturer
• Utveckla affärssystemet
• Allmän kontorsadministration



Din profil
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. Som person är du driven, duktig på att hitta lösningar och har förmågan att skapa strukturer. Vidare så är du noggrann och duktig på att driva projekt.

Du är flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du är en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya. Vi ser gärna att du är en god användare av Excel. Meriterande om du har kunskaper i Visma administration.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Mar 5    INF Company AB    Ekonomiassistent
Vi söker dig som vill arbeta som assistent till VD och företagsledning, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att ligga inom bokföring och HR. Erfarenhet inom bokföring/redovisning är ett krav och dessa uppgifter kommer att utgöra ungefär hälften av din arbetstid. Det handlar både om den dagliga bokföringen och om framtagning av månadsrapporter samt hantering av moms, skatter, arbetsgivareavgifter och liknande. Goda kunskaper i Excel är en självkl... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta som assistent till VD och företagsledning, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att ligga inom bokföring och HR.
Erfarenhet inom bokföring/redovisning är ett krav och dessa uppgifter kommer att utgöra ungefär hälften av din arbetstid. Det handlar både om den dagliga bokföringen och om framtagning av månadsrapporter samt hantering av moms, skatter, arbetsgivareavgifter och liknande. Goda kunskaper i Excel är en självklarhet.
Vidare ska du ha jobbat med HR-frågor, allt ifrån löner till bearbetning av jobbansökningar. Dessutom ingår det i dina arbetsuppgifter att vara administrativ support till ledningen. Där kommer du att ha varierande uppgifter som att kontakta fraktbolag, göra prisjämförelser och dokumentera resultat, processer och rutiner.
Du som söker bör vara en god kommunikatör som är öppensinnad och lättlärd. För dig är det enkelt att samordna det dagliga arbetet mellan dig och dina kollegor. Du gillar att bidra till att effektivisera och automatisera processer inom företaget.
För att trivas hos oss på INF är det viktigt att du är prestigelös och mångsidig och tar ett eget ansvar. En opretentiös doer helt enkelt! Om du vill ha ett utmanande arbete med högt tempo så är detta jobbet rätt för dig.
Flytande kunskaper i både engelska och svenska är ett krav, då vi är ett internationellt företag och kommunikationen i lika stor utsträckning sker på engelska som på svenska.
INF Company AB säljer produkter från Kina i framförallt Skandinavien och Tyskland via egna hemsidor samt på olika digitala marknadsplatser. Vi siktar på att fortsätta växa de kommande åren och det kommer att finnas intressanta utvecklingsmöjligheter för rätt person. Visa mindre

Ekonomiassistent på 50% till vår kund i Höganäs!

Ansök    Dec 16    Poolia Malmö AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Vi söker nu för uppdrag till vår kund i Höganäs en ekonomiassistent på 50%. Uppdraget är med start i början av januari och förväntas pågå i 3 månader med chans till anställnings direkt hos företag. Låter detta som en tjänst för dig? För redan idag, urval sker löpande! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Några av de arbetsuppgfiter du kommer att ha är: - Leverantörsreskontra - Orderadministration - Prisuppdateringar - Avstämningar - Stötta ekonom... Visa mer
Om tjänsten

Vi söker nu för uppdrag till vår kund i Höganäs en ekonomiassistent på 50%. Uppdraget är med start i början av januari och förväntas pågå i 3 månader med chans till anställnings direkt hos företag. Låter detta som en tjänst för dig? För redan idag, urval sker löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Några av de arbetsuppgfiter du kommer att ha är:
- Leverantörsreskontra
- Orderadministration
- Prisuppdateringar
- Avstämningar
- Stötta ekonomichefen
- Löneadministration är mycket meriterande om du har erfarenhet av
De arbetar i systemet ”Monitor.


Vem är du?

Du har en avslutad utbildning inom ekonomi, antingen från högskola/universitet eller yrkeshögskola. Vi ser att du har några års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du hanterar leverantörsreskontra utmärkt.
Som person har du lätt för att lära dig och komma in i nya arbetsuppgifter. Du är självgående, driven, prestigelös och uppskattar ett gott samarbete.

Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor och du har god kunskap inom hela Officepaketet.
Du talar och skriver flytande svenska och engelska.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Ledigt jobb som Ekonomiassistent i Höganäs

Ansök    Jan 24    Experis AB    Ekonomiassistent
Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på leverantörsreskontra, fakturering och bokföring? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som ekonomiassistent något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett medelstort och framgångsrikt företag! Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anstäl... Visa mer
Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på leverantörsreskontra, fakturering och bokföring? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som ekonomiassistent något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett medelstort och framgångsrikt företag!

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att arbeta som ekonomiassistent

I den här rollen kommer du att arbeta med leverantörsreskontra, fakturering och bokföring. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ansvara för leverantörsreskontra, se till att fakturor attesteras av ansvariga och ankomstregistrera och boka. Du kommer att arbeta på ett medelstort och framgångsrikt företag i Höganäs som är verksamt inom industribranschen och uppdraget kommer att vara tillsvidare.



Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med leverantörsreskontra, fakturering och bokföring. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och att arbeta i en internationell miljö.



Vi söker dig som

* har arbetat med ekonomi tidigare
* har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska
* har god systemvana
* har mycket goda kunskaper i Excel
* har goda kunskaper i SAP.

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.



Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Carl-Johan Andersson på telefonnummer 040-6606301 eller e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag! Visa mindre

Ekonom/Kundsupport

Platsbeskrivning NordiCare utvecklar och marknadsför noga utvalda kirurgi-, ortopedi- och rehabiliteringsprodukter med Norden som hemmamarknad. Våra kunder finns inom sjukhus och privata kliniker men också inom kommuner och äldreomsorg. NordiCare grundades 2004 och i dag är vi cirka 20 anställda med huvudkontor i Viken, Sverige. NordiCare behöver nu förstärka funktioner inom redovisning och kundsupport. Arbetsuppgifter I rollen som ekonom kommer du s... Visa mer
Platsbeskrivning
NordiCare utvecklar och marknadsför noga utvalda kirurgi-, ortopedi- och rehabiliteringsprodukter med Norden som hemmamarknad. Våra kunder finns inom sjukhus och privata kliniker men också inom kommuner och äldreomsorg. NordiCare grundades 2004 och i dag är vi cirka 20 anställda med huvudkontor i Viken, Sverige.


NordiCare behöver nu förstärka funktioner inom redovisning och kundsupport.


Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom kommer du självständigt att ta hand om delar av den löpande redovisningen, samtidigt som du utgör en viktig del av företagets order/lagerteam. Inom redovisningen ingår ansvar för reskontran, betalningar och bokföring samt visst bokslutsarbete. Inom kundsupport ingår samtliga delar i logistikflödet med fokus på fakturering och betalningar.


Lämplig kandidat
Vi tror att du som söker har en bakgrund som ekonom med något års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Du är analytisk, stresstålig, social och har en hög servicenivå. Vi ser att du har god IT-vana av såväl affärssystem, CRM som Officepaketet samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.


NordiCare erbjuder
Ett varierande och självständigt arbete
Möjlighet att vara med och utveckla företaget
Noga utvalt produktsortiment
En inspirerande och snabbfotad företagsmiljö




Skicka oss din ansökan snarast, dock senast den 22 maj. Vi kommer att behandla ansökningar löpande då vi önskar tillträde snarast möjligt.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Björn Peters på tel. 042-4508852. Din CV mejlar du till [email protected] Visa mindre

Ekonomi - och marknadsassistent

AB Höganäshem är ett kommunägt fastighetsbolag inom Höganäs kommun med c:a 1 400 lägenheter och c:a 10 000 m2 lokaler. Höganäshem erbjuder prisvärda bostäder och lokaler i trivsamma och trygga miljöer med god kvalité och serviceTill vår ekonomiavdelning söker vi nu en kombinerad ekonomi- och marknadsassistent med start under hösten 2019. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad direkt under ekonomichefen. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomi- och marknadsass... Visa mer
AB Höganäshem är ett kommunägt fastighetsbolag inom Höganäs kommun med c:a 1 400 lägenheter och c:a 10 000 m2 lokaler. Höganäshem erbjuder prisvärda bostäder och lokaler i trivsamma och trygga miljöer med god kvalité och serviceTill vår ekonomiavdelning söker vi nu en kombinerad ekonomi- och marknadsassistent med start under hösten 2019. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad direkt under ekonomichefen. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomi- och marknadsassistent är din roll att vara delaktig i bolagets arbete med ekonomi, vilket bland annat innefattar leverantörsreskontra, backup åt Ekonomichef och Ekonomiassistent samt andra löpande uppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning.Vidare ansvarar du för företagets marknadsföring, vilket innebär att du är den som driver arbetet framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att skapa planer för hur vi ska arbeta med marknadsföring, i vilka kanaler vi ska sända vårt budskap samt att arbeta strategiskt med marknadsplanen och göra analyser utifrån kampanjer. Du ansvarar för att skapa en helhet i vårt arbete med marknadsföring.I arbetsrollen ingår:·        Ansvara för leverantörshantering·        Delaktig i tertial- och årsbokslutsarbete·        Löpande uppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning·        Backup åt ekonomichef och ekonomiassistent·        Omvärldsbevakning·        Delaktig i uppföljningsarbete·        Skapa strategier för hur bolaget ska arbeta med marknadsföring·        Vara spindeln i nätet för att utföra marknadsföringsinsatserna·        Leda marknadsgruppen, vars syfte är att arbeta med marknadsföring KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:·        Gymnasial utbildning/Högskoleutbildning inom ekonomi och marknadsföring·        Tidigare erfarenhet inom redovisning/marknadsföring·        Kunskaper i officepaketet med fokus på Excel   MERITERANDEDet är meriterande om du har:·        Kunskaper i affärssystemet Visma Control samt Visma DCE·        Qliksense·        Vitec Fastighet För att lyckas i rollen som ekonomi- och marknadsassistent krävs att du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande samt har god samarbetsförmåga och initiativförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.ANSÖKAN Vi går igenom inkomna ansökningar löpande. Om du tycker att tjänsten låter som något för dig är du välkommen att skicka in din ansökan senast den 2019-09-02. Eventuella frågor skickas till Ekonomichef Charlotte Wirén. Visa mindre

Ekonom/Kundsupport

Platsbeskrivning NordiCare utvecklar och marknadsför noga utvalda kirurgi-, ortopedi- och rehabiliteringsprodukter med Norden som hemmamarknad. Våra kunder finns inom sjukhus och privata kliniker men också inom kommuner och äldreomsorg. NordiCare grundades 2004 och i dag är vi cirka 20 anställda med huvudkontor i Viken, Sverige. NordiCare behöver nu förstärka funktioner inom redovisning och kundsupport.   Arbetsuppgifter I rollen som ekonom kommer du... Visa mer
Platsbeskrivning
NordiCare utvecklar och marknadsför noga utvalda kirurgi-, ortopedi- och rehabiliteringsprodukter med Norden som hemmamarknad. Våra kunder finns inom sjukhus och privata kliniker men också inom kommuner och äldreomsorg. NordiCare grundades 2004 och i dag är vi cirka 20 anställda med huvudkontor i Viken, Sverige.


NordiCare behöver nu förstärka funktioner inom redovisning och kundsupport.  


Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom kommer du självständigt att ta hand om delar av den löpande redovisningen, samtidigt som du utgör en viktig del av företagets order/lagerteam. Inom redovisningen ingår ansvar för reskontran, betalningar och bokföring samt visst bokslutsarbete. Inom kundsupport ingår samtliga delar i logistikflödet med fokus på fakturering och betalningar.    


Lämplig kandidat
Vi tror att du som söker har en bakgrund som ekonom med något års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Du är analytisk, stresstålig, social och har en hög servicenivå. Vi ser att du har god IT-vana av såväl affärssystem, CRM som Officepaketet samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.


NordiCare erbjuder
Ett varierande och självständigt arbete
Möjlighet att vara med och utveckla företaget
Noga utvalt produktsortiment
En inspirerande och snabbfotad företagsmiljö




Skicka oss din ansökan snarast, dock senast den 31 december. Vi kommer att behandla ansökningar löpande då vi önskar tillträde snarast möjligt.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Björn Peters på tel. 042-4508852. Din CV mejlar du till [email protected] Visa mindre

Trädgårdsintresserad ekonomiassistent

Ansök    Jun 4    Splendor Plant AB    Ekonomiassistent
TjänstenUnder högsäsongerna vår och höst, går den största delen av arbetstiden åt löpande fakturering. Är du en växtintresserad ekonom kommer du att lära dig namnet på många nya växtsorter.All personal registrerar sin arbetstid i ett timuppföljningsprogram. Du lär upp ny personal, tar fram statistik och gör uppföljningar. Du är dessutom ”fixaren” som köper in kontorsmaterial, sköter posthantering, arkiverar samt kan boka hotell och resor.  Vid behov sköter... Visa mer
TjänstenUnder högsäsongerna vår och höst, går den största delen av arbetstiden åt löpande fakturering. Är du en växtintresserad ekonom kommer du att lära dig namnet på många nya växtsorter.All personal registrerar sin arbetstid i ett timuppföljningsprogram. Du lär upp ny personal, tar fram statistik och gör uppföljningar. Du är dessutom ”fixaren” som köper in kontorsmaterial, sköter posthantering, arkiverar samt kan boka hotell och resor.  Vid behov sköter du löneadministration, löpande utbetalningar och bokföring så att avdelningen med 2 personer alltid fungerar.Tjänsten är tills vidare med 6 mån. provanställning. Din profilSom person är du är strukturerad, analytisk, siffersäker och noggrann med detaljer. Under högsäsongerna är tempot högt och det är viktigt att du kan behålla lugnet och jobba fokuserat under dessa intensiva perioder. Det är ett stort plus om du är är intresserad av teknik, datorer och nätverk och har tålamodet som krävs för att få saker att fungera.Du tycker om att hjälpa och serva andra.  Din nyfikenhet och mod gör att du vill utvecklas och att hitta nya bättre lösningar. Ditt sätt att kommunicera är öppet och tydligt. Du har minst 2-3 års tidigare erfarenhet av motsvarande uppgifter.Krav på B-körkort och tillgång till bil.  Vill du veta mer?Har du frågor ang. jobbet, ring Christin Karlsson 042-37 33 71. Visa mindre

Höganäshem söker Ekonomiassistent

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Höganäshem söker Ekonomiassistent på deltid 50-75%    Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent på Höganäshem arbetar du med den löpande bokföringen m... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Höganäshem söker Ekonomiassistent på deltid 50-75% 

 

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent på Höganäshem arbetar du med den löpande bokföringen med fokus på kund- och leverantörsreskontra. Arbetet som ekonomiassistent på Höganäshem innebär att du också arbetar en del administrativt med exempelvis dokumentation och övriga arbetsuppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning.

I arbetsrollen ingår bland annat:

Hantera leverantörsreskontran med bl.a följande uppgifter:

Fördela ut fakturor som ligger i ankomstkönValidera fakturorKontera och sakgranska fakturorManuell inscanning av de fakturor som kommer till vår postboxHantera påminnelser från leverantörerSkapa betalningsfil, 2 ggr per veckaÅterrapportera leverantörsbetalningar, dagligen

Hantera kundreskontran med bl.a följande uppgifter:

Göra kundinbetalningarLägga in nya autogiromedgivandenTa bort makulerade autogiromedgivandeAutogirofilen

Godkänna lönefil

Svara i telefon

 

Personliga Egenskaper:

För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent värdesätts dina personliga egenskaper utifrån:

-          Noggrann

-          God initiativförmåga

-          God samarbetsförmåga

-          Strukturerad

-          Ordningsam

-          Ansvarstagande

-          Öppen och positiv

 

Bakgrund:

-          Gymnasial utbildning inom ekonomi

-          Goda kunskaper inom Officepaketet

-          Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och fram till 190827. Tjänsten är på deltid 50-75%. Du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Thorstensson på [email protected]. Ansök på www.jurek.se

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Visa mindre